donderdag 23 augustus 2012

Sphair

TravelBird, een website met vakantie aanbiedingen, speelt in op de trend waarbij vakantiegangers willen overnachten op bijzondere plekken dicht bij huis. Nieuw in het aanbod is de 'Sphair', oftewel een nachtje “glamorous kamperen” onder de sterrenhemel in een doorzichtige bol in de buurt van Lier, net over de grens met België. In Nederland is TravelBird de exclusieve aanbieder voor een verblijf in de Sphair.

Glamping in een luchtbol Glamorous kamperen op een mooie plek in of aan de rand van het bos, net over de grens met België in de buurt van Lier. Dat kan in de luchtbol “Sphair”, een samenvoegsel van sphere (bol) en air (lucht), die volledig is ingericht en sfeervol wordt verlicht. Je slaapt met één of twee personen op een matras met bedbodem letterlijk onder de sterren. In deze cocon hoef je geen rekening te houden met weersomstandigheden, maar geniet je toch van de frisse buitenlucht dankzij een geluidloze blower.

Bron en hele artikel: Tourpress

dinsdag 21 augustus 2012

Sociale media belangrijk voor vakanties

Sociale media en vakanties kennen een sterke link. 52% gebruikt het voor inspiratie. In dit Amerikaans onderzoek van DMGadvertising zeggen de onderzochten bij het uitkiezen van de vakantie Facebook, Twitter en zelfs Pinterest te gebruiken. 74% zegt sociale media zelfs tijdens de vakantie te gebruiken.

Bron: Social Media.nl

woensdag 1 augustus 2012

Aquaskipper: vliegen over het water

Waarom varen als je ook kan vliegen? Het design van de Aquaskipper, de draagvleugels en de glasvezel veren maken het mogelijk door het water te vliegen. Het geheim achter dit stukje techniek? Een vliegtuigvleugel met geringe weerstand en een body vervaardigd uit hoogwaardig vliegtuigaluminium voor minimaal gewicht. Daag je vrienden uit, leer nieuwe trucs en ontdek een geheel nieuwe manier van sporten. Dit milieuvriendelijke vaartuig zonder motor vervuilt niks. Het enige wat verbrand zijn overtollige calorieën.

donderdag 7 juni 2012

De Google bril

Mogelijk komt Google in 2013 al met zijn augmented reality bril op de markt. Via deze bril kun je tal van informatie krijgen over alles waar je naar kijkt. Ook kun je met deze bril naar een bepaalde plek navigeren en hij kan dienst doen als monitor.


De bril informeert je over de buitentemperatuur als je uit het raam kijkt, kan informatie geven over de gebouwen en personen waar je naar kijkt, vertelt je de treinvertraging als je een blik werpt op de ingang van het station en nog heel veel meer

Bron en hele artikel: Fan TV

donderdag 24 mei 2012

Marketing wordt sociaal: van de 5 P’s naar de 5 A’s

Eens even wat marketingtheorie erin gooien. Vroeger, begin jaren negentig van den vorigen eeuw, heb ik een marketingopleiding gevolgd. Tijdens die jaren heb ik veel theorie over marketing tot mij genomen. Vooral de bekende 5 P’s kwamen regelmatig langs. Zullen we eens kijken wat van dat model heden ten dage nog steeds klopt?
..... Stel dat we uit zouden gaan van onderstaande 5 A’s? Wat zou er dan gebeuren?
  • Actie van jezelf, in volledige transparantie
  • Alert op wat er gebeurt en wat men (over je) schrijft
  • Aandacht voor je klanten en je omgeving
  • Ambassadeurs van je merk of werk
  • Aantrekkelijkheid van wat je doet
Bron en hele artikel: Frankwatching

dinsdag 22 mei 2012

Businesspersons should dress as human beings

It is great to see Mark Zuckerberg has the confidence to turn up to Wall Street to float his company in the same clothes he normally wears. It’s sad to see that it is still such an issue, with some people on Wall Street complaining about his state of dress.

It is easy for business leaders like Mark or I to dress as we feel comfortable, but it would be wonderful if others could take the lead and allow people who work in business to dress as they feel comfortable too.

Part of the reason that business has a bad name is the stuffy clothes people wear. It would be brilliant if businesspersons didn’t feel they had to wear a uniform, and leaders could let people be more natural.

Bron en meer informatie: Blog Richard Bransom

dinsdag 1 mei 2012

Heb jij een Extraordinary baas?

The best managers have a fundamentally different understanding of workplace, company, and team dynamics. See what they get right.
  1. Business is an ecosystem, not a battlefield.
  2. A company is a community, not a machine.
  3. Management is service, not control.
    Extraordinary bosses set a general direction and then commit themselves to obtaining the resources that their employees need to get the job done. They push decision making downward, allowing teams form their own rules and intervening only in emergencies. 
  4. My employees are my peers, not my children.
  5. Motivation comes from vision, not from fear.
  6. Change equals growth, not pain.
  7. Technology offers empowerment, not automation.
    Average bosses adhere to the old IT-centric view that technology is primarily a way to strengthen management control and increase predictability. They install centralized computer systems that dehumanize and antagonize employees.
    Extraordinary bosses see technology as a way to free human beings to be creative and to build better relationships. They adapt their back-office systems to the tools, like smartphones and tablets, that people actually want to use.
  8. Work should be fun, not mere toil.
Hele artikel, plus de verschillen tussen de gewone baas en de Extraordinary baas: Inc

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...