Hoeveel van uw online bezoekers haken of op het moment dat zij uw virtuele kassa naderen? Zestig procent van de bezoekers verlaat in de gemiddelde webshop voortijdig het bestelproces (MarketingSherpa). Jungle Rating geeft een aantal tips en best practices over hoe u de aankomende klant over de streep trekt.
Slim cross-sellenCross- en upselling past u natuurlijk volop toe op de productpagina. Veel webshops zetten ook de winkelmand hiervoor in. Let echter wel op de uitvoering: zorg dat de bezoeker het extra product mee kan bestellen zonder de winkelmand te verlaten. Twijfels wegnemenStel uw bezoekers gerust. Anders dan in een offline winkel kan de aanstaande klant niet in de ogen van de verkoper kijken; ‘bent u te vertrouwen?’.
Bedenk daarom per stap welke twijfels er kunnen spelen en haal ze direct weg. Bied bijvoorbeeld informatie over privacy, veiligheid en de retour service in de rechterkolom van de winkelmand. Bied in het bestelproces ook contactinformatie. Veel shoppers zullen dit niet gebruiken, maar de aanwezigheid van hulp kan de onzekere bezoeker net dat beetje zekerheid geven om door te gaan naar de volgende stap.
Lees verder op Frankwatching
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten