maandag 14 mei 2007

Consument vertrouwt internet meer dan reclame

De meeste consumenten hebben een flink wantrouwen ontwikkeld jegens traditionele media. Dat verklaart de populariteit van het consumer generated internet, waar mensen kunnen browsen en kennis nemen van de ervaringen van anderen. Bovendien lijkt het wantrouwen erger te worden. Volgens onderzoek van Forrester is het aantal mensen dat meent dat bedrijven de waarheid vertellen de laatste twee jaar gedaald van 13 naar 7%. Of het nu gaat om financiele dienstverleners, retail, ICT, reisorganisaties of consumentenelektronica, mensen bepalen zelf hun mening en worden minder afhankelijk van `experts`. Een probleem voor reclamebureaus.Volgens Chris Peterson van Chautauqua Communicatons is echter een oplossing voorhanden: Creative Destruction. Dit proces gaat verder dan simpelweg interactieve media toevoegen aan de marketing mix. Het reclamebureau moet een andere identiteit krijgen. Wat het bureau creatief vindt kan voor de consument totaal niet relevant zijn. Consumenten willen weten wat voor hen persoonlijk de slimste aankoop is en verlangen op het individu toegespitste informatie. Content is het nieuwe gezicht van het merk geworden en die content heeft de vorm van een verhaal dat de consument wil horen, niet wat het reclamebureau verzint. bron: Admap (07-05-07)

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...