maandag 18 juni 2007

Consument gebruikt tweemaal zo vaak zoekmachine als banner voor informatie

Intuitief denken de meeste online adverteerders dat consumenten die geinteresseerd zijn in een product of onderwerp de bijbehorende banner zullen aanklikken. Uit onderzoek van Nielsen/NetRatings in opdracht van reclamenetwerk Adviva blijkt echter dat veel meer consumenten voor die informatie een zoekmachine gebruiken. Respondenten werd gevraagd welke actie zij zouden ondernemen als ze een interessante online advertentie zagen voor (vlieg)reizen. Slechts bij 26% was de populairste reactie het aanklikken van de bijbehorende banner. Voor 57% was het zien van de banner aanleiding verder te zoeken via een zoekmachine. Hiervan zocht 26% op de naam van de adverteerder en 31% op een algemene zoekterm die verband houdt met reizen. Verder is het zien van de banner bij 29% van de respondenten aanleiding om de website van de reisorganisatie te bezoeken. 4% ging naar aanleiding van de banner naar een reiswinkel voor verdere informatie.Het onverwachte resultaat van het onderzoek van Adviva is te verklaren door het feit dat de meeste websurfers banners zien als een soort billboards of tv-reclame. Voor echte interactie die voortvloeit uit vragen als hoeveel kost die vlucht, wat voor weer is het op de bestemming of wat is er te zien in de theaters, gebruiken ze liever een zoekmachine of het advies van touroperators.
bron: Admap (06-06-07)

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...