Bedrijven in de industriele sector besteden meer aan marketing. Zij geven verder een groter deel van het budget aan online marketing, zo blijkt uit de `2007 Industrial Marketing Trends Survey` van GlobalSpec. Het trendonderzoek volgt de verrichtingen van b-to-b marketing- en salesmanagers.Van de respondenten antwoordt 55% dat hun bedrijf in 2007 meer besteedt aan marketing dan het jaar ervoor. 10% zegt minder uit te geven en 61% geeft aan dat online marketing een groter deel van het budget inneemt ten opzichte van 2006. Bij 5% is het online deel minder dan in 2006, terwijl 37% minstens eenderde van het budget online wil besteden. De industriele sector is nog niet echt actief in social media. Nog geen 10% verwacht dit jaar meer te besteden aan podcasts en weblogs.GlobalSpec heeft becijferd dat 91% van de b-to-b inkopers het internet gebruikt om toeleveranciers te vinden. 45% van de b-to-b marketeers die in deze sector werkzaam zijn, is meer dan zes uur per week online aan het werk.
bron: managersonline.nl (19-06-07)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten