Pagina's

woensdag 11 juli 2007

B-to-b online marketing neemt toe

Bedrijven in de industriele sector besteden meer aan marketing. Zij geven verder een groter deel van het budget aan online marketing, zo blijkt uit de `2007 Industrial Marketing Trends Survey` van GlobalSpec. Het trendonderzoek volgt de verrichtingen van b-to-b marketing- en salesmanagers.Van de respondenten antwoordt 55% dat hun bedrijf in 2007 meer besteedt aan marketing dan het jaar ervoor. 10% zegt minder uit te geven en 61% geeft aan dat online marketing een groter deel van het budget inneemt ten opzichte van 2006. Bij 5% is het online deel minder dan in 2006, terwijl 37% minstens eenderde van het budget online wil besteden. De industriele sector is nog niet echt actief in social media. Nog geen 10% verwacht dit jaar meer te besteden aan podcasts en weblogs.GlobalSpec heeft becijferd dat 91% van de b-to-b inkopers het internet gebruikt om toeleveranciers te vinden. 45% van de b-to-b marketeers die in deze sector werkzaam zijn, is meer dan zes uur per week online aan het werk.

bron: managersonline.nl (19-06-07)

Geen opmerkingen: