Meer dan vier op de tien bedrijven die aan e-mailmarketing doen in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten herhaalt de promotionele boodschap niet op de landingspagina. Daardoor lopen ze het risico klanten in verwarring te brengen, waardoor ze de site sneller zullen verlaten. Dat zeggen onderzoekers van e-mailservice provider Silverpop.
Het bedrijf analyseerde de landingspagina's voor e-mailacties van meer dan 150 bedrijven in het VK en de VS. Slechts 45 procent van de landingspagina herhaalde de promotie-boodschap. In 30 procent van de gevallen kwam 'look' van de landingspagina niet overeen met die van de actie-e-mail. En bij 17 procent leidde de link in de e-mail naar de homepage en niet naar een unieke pagina waar de actie gepromoot wordt.
Volgens Mike Weston, MD bij Silverpop EMEA, moeten landingspagina's gelijk zijn aan de e-mailactie. Men moet consistent zijn in de promotie. Een duidelijk pad moet uitgezet worden, om via e-mail verkoop te genereren en ondertussen ook de klant tevreden te houden en ROI te optimaliseren, is zijn opvatting.
Bron: Twinkle
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten