Bron en hele artikel: Emerce
Na de enorme hype rond Second Life zijn steeds meer deskundigen sceptisch over de toegevoegde waarde ervan voor het bedrijfsleven. De online bezoekers blijken geen grote shoppers te zijn, maar voornamelijk op zoek naar vertier.
In de virtuele wereld van Second Life succesvol je bedrijf of product promoten blijkt toch moeilijker dan verwacht. Steeds meer marketingafdelingen komen tot de slotsom dat gebruikers van Second Life weinig zin hebben om hun online winkels te bezoeken. "Er is eigenlijk geen overtuigende reden om in Second Life aanwezig te blijven", vertelt topman Brian McGuinness van een grote Amerikaanse hotelketen aan de LA Times. Daarom besloot zijn bedrijf kortgeleden de virtuele vestiging te sluiten.
Een steekproef van de LA Times bracht aan het licht dat op veel bedrijfslocaties in de virtuele wereld geen enkele bezoeker aanwezig was. Ook bleken er vaak geen virtuele medewerkers rond te lopen om eventuele bezoekers te helpen. De onlinekalender van Sun Microsystems was maagdelijk wit en het groene landschap van Dell Island lag er verlaten bij. .......
Bron en hele artikel: Emerce
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten