vrijdag 13 juli 2007

Onderzoek zoekmachinemarketing in Nederland

Student Eduard Blacquière, hij studeert Small Business & Retail Management aan de Hogeschool Rotterdam, heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de markt van zoekmachinemarketing in Nederland. Hij heeft daarvoor 24 interviews met experts uit de markt gehouden is daarnaast veel nationaal en internationaal onderzoek bestudeerd. Een aanpak die zijn vruchten heeft afgeworpen: het eindresultaat mag er zijn en geeft veel insights in “een nog jonge en ongestructureerde markt”.
Het rapport (55 pagina’s dik) begint met een defintie van zoekmachine- marketing. “Zoekmachinemarketing omvat alle online producten en diensten waar zoeken als actie in voorkomt en waar zich een spel van vraag en aanbod afspeelt. Tevens is het een combinatie van zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie, kortom de betaalde en onbetaalde zoekresultaten. Het belang van zoekmachinemarketing gaat hand in hand met het enorme belang en gebruik van zoekmachines, met Google voorop. Het enorme en toenemende gebruik van internet ligt hieraan ten grondslag.”
Bron: Frankwatching

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...