Veel professionals zijn lid van een online netwerk, maar slechts weinigen doen daar ook iets professioneels mee. Dat blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker Survey Sampling International (SSI) naar de populariteit van sociale netwerksite onder zakelijke gebruikers.
SSI deed onderzoek onder 6.874 zakelijke respondenten in Groot-Brittannie, Spanje, Duitsland, Frankrijk, Italie en Nederland. In ons land is volgens SSI 63 procent van de zakenlieden lid van een sociaal netwerk. Slechts acht procent daarvan geeft aan dat de mogelijkheden die het netwerk biedt onderdeel uitmaken van hun marketingstrategie. Daarmee scoort Nederland het laagst van de landen waarin de populairteit van sociale netwerken is gemeten. Opvallend, want het percentage zakelijke leden van sociale netwerken is na 75 procent in Spanje het hoogst in de landen waar het onderzoek is gehouden. In Spanje en Duitsland maakt voor een kwart van de respondenten het sociale netwerk onderdeel uit van de marketingstrategie, tegenover 20 procent in Italie, 19 procent in Frankrijk en 11 procent in Groot-Brittannie.
Bron en hele artikel: adforesult
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten