zaterdag 25 juni 2011

De invloed van Social Media op Travel

  • Vertrouwen: Schokkend: 76% van de mensen gelooft dat mensen liegen in advertenties. Ze bekijken liever wat anderen zeggen over een merk. Hoe je hiermee om kunt gaan? Zoek de influencers / experts op en zet die in bij je campagnes. Experts worden geloofwaardiger geacht dan de mening van vrienden? Virgin Atlantic wilde bijvoorbeeld buzz genereren voor een nieuwe bestemming. Ze zochten de influencers op en lieten die ‘gratis’ bezoeken. De opdracht? 
  • Transparantie: Alles kan in principe online gevonden worden, dankzij o.a. Google en review websites. dit zorgt voor bundeling van informatie die een goed beeld geven. Een mooi voorbeeld is oyster.com. Deze review site gebruikt geen stockfoto’s maar echte foto’s van ‘normale’ mensen. Dat leverde wat hilarische beelden op.
  • Realtime communicatie
  • Verwachting en realiteit: het gat
  • Facebook
Bron en hele artikel: Blog over Social Media

    Geen opmerkingen:

    Playmobil Back to the Future

    Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...