dinsdag 29 maart 2011

Waren ze te veel op zich zelf gericht



De commercial van mercedes grand prix.
de eerste race vielen beide coureurs uit.

zondag 20 maart 2011

Impact social media op reisbranche nog onduidelijk

Zelfs als ‘social shopping’ groots doorbreekt zal het tot 2015 geen enorme verschuivingen opleveren in de reisbranche. Consumenten zullen enkel minder naar een stenen winkel gaan en meer via Facebook-achtige netwerken bij de digitale pui van een reiswinkel komen.

Dat blijkt uit een blik in de toekomst in het brancherapport Vakantieganger dat ING in de afgelopen dagen publiceerde (PDF). De bank schetst tot 2015 drie toekomstscenario’s. In het extreemste geval gaan consumenten minder bij een reisbureau en meer direct bij de leverancier inkopen.

Bron en hele artikel: Emerce

zondag 6 februari 2011

Social media maakt van pr weer echte public relations

Het gebruik van social media zorgt er voor dat pr ook weer echte public relations wordt. Via social media kan een bedrijf immers tal van kansen creëren om ervoor te zorgen dat mensen op internet positief over een merk of product gaan praten. Dat het ook echt om kansen gaat, laat de zaak rond T-Mobile en Youp van `t Hek wel zien. 

Bron en hele artikel: Profnews

zaterdag 4 december 2010

Wehkamp laat klanten samen online shoppen

Klanten van Wehkamp kunnen vanaf vandaag samen online shoppen.
Onderaan het scherm heeft het webwarenhuis een nieuwe toolbar geïmplementeerd, die klanten met een wehkamp.nl-account in staat stelt anderen (‘shopvrienden’) uit te nodigen om samen te shoppen. Uitnodigingen kunnen op drie manieren worden verstuurd: door het e-mailadres van de beoogde shopvriend in te voeren, door andere social shoppers toe te voegen aan een vriendenlijst, of door vrienden naar de site te halen via Hyves, Facebook of Twitter.
Als de shopvriend de uitnodiging accepteert, start een besloten sessie. Daarbij krijgen alle deelnemers hetzelfde scherm te zien. Tijdens het navigeren zorgt de module voor de synchronisatie van ieders scherm, terwijl een gezamenlijk chatvenster voorziet in de communicatie online mogelijk. Wehkamp verbreekt de social shopping verbinding zodra één van de het betaalproces in gaat.

Bron en hele artikel: Adformatie

dinsdag 30 november 2010

M&M ontwikkelt social media game

M&M's zet zijn eerste stappen richting sociale media. De eerste campagne loopt in Toronto, Canada. In het leuke intro filmpje da je hieronder vindt zie je het verhaal: het doel is om ‘red’ te vinden in de straten van Toronto. Consumenten krijgen allerlei tips binnen via Twitter, Facebook, Foursquare, ... Deze tips moeten ze op weg helpen op hun zoektocht naar ‘red’.


Bron en hele artikel: marketingfacts

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...