In de mooie bossen van Bouches-du-Rhône huist het hotel Attrap' Rêves. Om optimaal van de natuur te kunnen genieten, worden gasten er verwelkomd in wat lijkt op een plastiek bel.
Pierre Stéphane ontwierp de transparante 'tenten' oorspronkelijk voor een kampeeravontuur dat geen grote impact heeft op de omgeving. Een zogenaamde BubbleTree heeft een diameter van vier meter en is drie meter hoog. Het materiaal zorgt tegelijk voor een goede ventilatie, maar ook dat het er niet te warm wordt onder de vlakke zon.
Bron en meer informatie: De Standaard
woensdag 25 april 2012
woensdag 18 april 2012
Het brein van een blogger
Bloggers moeten met een diverse aanpak bezig zijn. Ze moeten een neus hebben voor buzzing content dat engaged en info biedt maar ook bewust bezig zijn het deelgehalte van hun post.
Bron en hele artikel: Socialmedia.nl
Bron en hele artikel: Socialmedia.nl
maandag 16 april 2012
Sony Smartwatch
De SmartWatch wordt met bluetooth aan een Android-smartphone gekoppeld en kan daarna kleine apps en widgets weergeven op het oled-scherm van 128 bij 128 pixels. Apps die op de telefoon draaien kunnen data doorsturen naar de SmartWatch. De iconen op het scherm worden in een grid van 2x2 weergegeven en door middel van het kleine touchscreen kan door de aanwezige apps geswiped worden. Door met twee vingers op het scherm te tikken ga je terug naar het vorige scherm, een nieuwe feature ten opzichte van de LiveView.
Bron en meer informatie: Sony en tweakersnet
Bron en meer informatie: Sony en tweakersnet
woensdag 11 april 2012
Stripboek Eppo verrijkt met Layar technologie
Tijdens het druk bezochte 14e Senefelder Misset Seminar op 29 maart maakte Erik Ernens, commercieel directeur van Senefelder Misset, bekend te gaan samenwerken met Layar op het gebied van Augmented Reality. Senefelder Misset zal vanuit haar business unit X-Media Solutions haar klanten, uitgevers van tijdschriften, ondersteunen met het verrijken van hun tijdschriften, door gebruik te maken van de mogelijkheden van Layar. Met de technologie van Layar is het mogelijk om tijdschriften / gedrukte media interactief te maken, waardoor de dynamische wereld van digitaal wordt verbonden met de vertrouwde wereld van print.
Bron en meer informatie: Dutchcowboys
Bron en meer informatie: Dutchcowboys
maandag 2 april 2012
Gebruik social media levert echt iets op!
De inzet van social media is inmiddels steeds meer gemeengoed aan het worden en alleen de suffe bedrijven laten ze nog steeds links liggen. Dus moest het er een keer van komen dat er onderzoeken en bewijzen kwamen dat de inzet ook echt iets oplevert. Een Amerikaans onderzoek van PulsePoint Group en The Economist Intelligence Unit toont aan dat bedrijven die social media omarmd hebben “four times greater business impact” hebben. Ook al is het een Amerikaans/Canadees onderzoek, het is ook goed nieuws voor de Nederlandse bedrijven die met social media bezig zijn. Je kunt nu met een onderzoek en een interessante whitepaper aan je zijde opschalen en doorpakken.
Bron en hele artikel: Marketingfacts
Bron en hele artikel: Marketingfacts
donderdag 29 maart 2012
Kinderen op Hyves, Facebook en Twitter: nieuwe cijfers
Ongeveer de helft van de tieners tussen 14 en 18 jaar zit op Twitter. Bij de kinderen van 12 en 13 jaar is dat respectievelijk ongeveer 30 en 40%. Ook jonge kinderen twitteren al: 14% van de 11-jarigen en 3% van de 9- en 10-jarigen. De veelgebruikers twitteren vooral via hun mobiele telefoon.
Dat blijkt uit het onderzoek Hey, what’s app? van Stichting Mijn Kind Online en Digivaardig & Digiveilig. Ik ben bij het onderzoek betrokken geweest. Voor het onderzoek zijn 2600 kinderen en jongeren tussen 8 en 18 jaar benaderd, waarvan er 1000 een vragenlijst hebben ingevuld. De steekproef is representatief. Daarnaast zijn er twee groepsinterviews gehouden, een met een groep basisscholieren en een met een groep middelbare scholieren.
Bron en hele artikel: Frankwatching
Dat blijkt uit het onderzoek Hey, what’s app? van Stichting Mijn Kind Online en Digivaardig & Digiveilig. Ik ben bij het onderzoek betrokken geweest. Voor het onderzoek zijn 2600 kinderen en jongeren tussen 8 en 18 jaar benaderd, waarvan er 1000 een vragenlijst hebben ingevuld. De steekproef is representatief. Daarnaast zijn er twee groepsinterviews gehouden, een met een groep basisscholieren en een met een groep middelbare scholieren.
Bron en hele artikel: Frankwatching
woensdag 11 januari 2012
6 geheimen om de vakantieganger (online) te verleiden
De voorpret van de vakantie begint bij het afstruinen van het web. Dit kost meestal veel tijd vanwege de onbekendheid met het reisdoel. Reisaanbieders beseffen dat. Ze haken hierop in met informatie over attractieve bestemmingen, comfortabel vervoer en aantrekkelijk geprijsde accommodaties. Het zijn dankbare ingrediënten om online het verlangen (om een reis te boeken) op te wekken. Op welke manier inspireren en verleiden ze consumenten online? Hoe worden onzekerheden weggenomen? En welke rol kunnen de beïnvloedingswapens van Cialdini hierbij spelen?
Bron en hele artikel: Frankwatching
Bron en hele artikel: Frankwatching
Abonneren op:
Posts (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
-
De bungalowparken hebben natuurlijk een kaart met hun eigen parken. Maar het is minder makkelijk om te zien of er wellicht andere vakantiepa...