dinsdag 10 april 2007
Corporate blogs gelden bij bedrijven als belangrijk en invloedrijk
Bedrijven zien een corporate blog als belangrijk communicatiemiddel dat een aanzienlijke impact heeft op hun organisatie. Steeds meer communicatiemanagers besteden daarom aandacht aan bedrijfsblogs. Dat blijkt uit het onderzoek `Beoordeling van corporate blogs door consumenten` van VODW Marketing. Onderzoek onder bijna 60 corporate blogs van Nederlandse bedrijven wees uit dat er drie soorten corporate blogs zijn: opinierende, informerende en persoonlijke. Managers zullen moeten kiezen welk type blog voor hun bedrijf de meeste impact heeft. Zo past een persoonlijke blog bij een informele manier van communiceren, waarbij de mens centraal staat. Een informerende blog richt zich meer op de core business en expertise.Van de ondervraagden is 70% positief over corporate blogs. Zij menen dat het hebben van een bedrijfsblog aangeeft dat het bedrijf consumentgericht is, vooral als een blog toegankelijk is en gemakkelijk contacten laat leggen. Bovendien zien de respondenten bedrijven met een corporate blog als vooruitstrevend, innovatief en transparant. Ze bieden de consument toegevoegde waarde. Andere voordelen van corporate blogs: ze kunnen de bedrijfsreputatie helpen verbeteren, het is een goedkoop publicatiemedium en een laagdrempelig medium om feedback mee te verkrijgen. bron: Marketing Research Base (24-03-07)
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten