Pagina's

dinsdag 10 april 2007

Corporate blogs gelden bij bedrijven als belangrijk en invloedrijk

Bedrijven zien een corporate blog als belangrijk communicatiemiddel dat een aanzienlijke impact heeft op hun organisatie. Steeds meer communicatiemanagers besteden daarom aandacht aan bedrijfsblogs. Dat blijkt uit het onderzoek `Beoordeling van corporate blogs door consumenten` van VODW Marketing. Onderzoek onder bijna 60 corporate blogs van Nederlandse bedrijven wees uit dat er drie soorten corporate blogs zijn: opinierende, informerende en persoonlijke. Managers zullen moeten kiezen welk type blog voor hun bedrijf de meeste impact heeft. Zo past een persoonlijke blog bij een informele manier van communiceren, waarbij de mens centraal staat. Een informerende blog richt zich meer op de core business en expertise.Van de ondervraagden is 70% positief over corporate blogs. Zij menen dat het hebben van een bedrijfsblog aangeeft dat het bedrijf consumentgericht is, vooral als een blog toegankelijk is en gemakkelijk contacten laat leggen. Bovendien zien de respondenten bedrijven met een corporate blog als vooruitstrevend, innovatief en transparant. Ze bieden de consument toegevoegde waarde. Andere voordelen van corporate blogs: ze kunnen de bedrijfsreputatie helpen verbeteren, het is een goedkoop publicatiemedium en een laagdrempelig medium om feedback mee te verkrijgen. bron: Marketing Research Base (24-03-07)

Geen opmerkingen: