woensdag 27 augustus 2008

Marketeers verwaarlozen integratie offline en online marketing

Onlangs gepubliceerd onderzoek wijst uit dat Search Marketeers ernstig tekort schieten in de integratie van offline en online marketing kanalen.

Recentelijk heeft zoekmachine marketingbureau iProspect een onderzoek uitgevoerd onder 289 Search Marketeers. Uit het onderzoek bleek dat slechts 55 procent van de Search Marketeers hun offline marketing activiteiten integreert met hun online marketing activiteiten. Hiermee laten de marketeers een belangrijke mogelijkheid liggen. Onderzoek uit 2007 heeft namelijk aangetoond dat maarliefst tweederde van de zoekmachine gebruikers wordt aangestuurd door een offline kanaal. Hoewel televisie marketing in 2007 de meeste zoekopdrachten voortbracht, blijkt nu dat maar 12 procent van de marketeers televisie marketing integreert met een online campagne.

Verkeerde integratie
De bedrijven die zowel gebruik maken van offline als online marketing, weten de marketingvormen lang niet altijd goed op elkaar af te stemmen. Zo noemt een aantal van de bedrijven geen webadres of bedrijfsnaam in de offline middelen. Daarbij past een groot deel van de bedrijven verschillende zoektermen toe in online en offline marketing, terwijl het gebruik van gelijke zoektermen bedrijven significante return on investment oplevert.

Bron en hele artikel: Identy

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...