donderdag 5 januari 2012

Sociale netwerken leveren geen goed betalende gasten op

Acties op sociale netwerken, zoals Facebook of Twitter, hebben bijna geen invloed op het zoek- en boekgedrag van nieuwe verblijfsgasten. Als mensen een accommodatie 'volgen', dan doen ze dit voornamelijk vanwege kortingen en acties. Dat blijkt uit het onderzoek "De (on)zin van Sociale Media in de gastvrijheidsbranche" van Marketingbureau Deniels onder 1.132 Nederlanders. Deze uitkomst betekent overigens niet dat sociale media geen rol spelen bij het zoeken en boeken van een hotel, bungalow of camping. In tegendeel, sociale beoordelingsites, zoals Zoover en Tripadvisor, en beoordelingen op boekingssites hebben veel invloed op het zoek- en boekgedrag, Maar liefst 78% van de ondervraagden geeft aan dat ze belang hechten aan de beoordelingen van anderen.

Bron en hele artikel: NRIT

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...