zaterdag 3 maart 2007

In-game advertising zal binnen drie jaar exploderen

De belangstelling van bedrijven en reclamebureaus voor games als advertentiemedium is nog niet overweldigend te noemen. Desalniettemin zien in-game-advertentiespecialisten en spelontwikkelaars een miljardenmarkt lonken. Volgens marktspecialisten gaan binnenkort miljarden dollars en euro`s om in in-game advertising. Vooral sportgames zijn geschikt voor adverteren, zo stelt Frank Agnier, vice president online&strategic relationships van Electronic Arts Europe. Adverteren in games van dit bedrijf is al jaren mogelijk. Via online verbindingen worden de advertenties aan een game toegevoegd en regelmatig vernieuwd, waardoor het eenvoudig is om gericht te adverteren. Ook kunnen dynamische advertenties worden afgestemd met andere marketingcampagnes, zo meent Sagnier. Het bereik van de advertenties is ook nauwkeuriger te meten en dat is voor adverteerders belangrijk. Volgens Sagnier waarderen ook de gamers de advertenties. Volgens onderzoeksbureau Nielsen Research zal de markt voor in-game advertising de komende jaren exploderen. Nielsen meldt dat deze markt begin vorig jaar 75 miljoen dollar waard was en de prognose is dat dit in 2010 minstens een miljard dollar is. bron: Emerce (01-03-07)

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...