woensdag 18 augustus 2010
Making off geeft mooi viral materiaal
Mooi recent voorbeeld is dat van Gilette met Roger Federer.
De vide is nog geen twee dagen live en op moment van publicatie van dit bericht al meer dan 1 miljoen keer bekeken.
Zie ook het artikel op marketingfacts
woensdag 11 augustus 2010
Bedrijven stellen in allerijl social media experts aan
...
Toch zijn investeringen in social media momenteel nog op weinig concrete cijfers gebaseerd. Emotie en vertrouwen spelen een even grote rol als bijvoorbeeld case histories van geslaagde campagnes.
bron en hele artikel: Profnews
vrijdag 6 augustus 2010
Nederlanders zijn blij met social media
..
8 op de 10 Nederlanders verwachten ook dat de manier waarop we met elkaar communiceren zal veranderen, bijvoorbeeld door social media. De meeste Nederlanders vinden dit positief. Onder “social media” wordt verstaan het gebruik van sites als Hyves, Facebook, Flickr, MySpace, twitter en/of LinkedIn.
Bron en hele artikel: Marketing online
woensdag 5 augustus 2009
Virtuele aankopen voor gebruik in games maken sterke groei door
Bron en hele artikel: MD Weekly
woensdag 24 juni 2009
KLM komt met gepersonaliseerd webmagazine
Nu het internet steeds dominanter wordt als verkoopkanaaal, schuift KLM meer marketingeuro’s van offline naar online. Nieuwste vehikel is iFly, een ‘zelfdenkend’ webmagazine.
De inhoud van iFly wordt automatisch aangepast aan de voorkeuren van de klant, bijvoorbeeld op basis van klikgedrag of de tijd dat een lezer eerder spendeerde aan een bepaald artikel.
‘Je begint generiek en het wordt steeds verfijnder’, aldus directeur Bram Gräber van KLM Nederland in Het Financieele Dagblad. ‘Op termijn krijg je zo wel honderden verschillende iFly’s.’
Gräber is enthousiast over de respons op een proef met drie nummers van iFly, dat tweemaandelijks zal verschijnen: ‘De open rate lag dubbel zo hoog als bij andere e-mails en mensen kijken er gemiddeld tien minuten naar, wat heel veel is voor een webmagazine.’
Bron: reismanagers.nl
zondag 19 april 2009
Consument wordt steeds meer opinieleider
Bron en hele artikel: Marketing Online
zaterdag 18 april 2009
Reisondernemers kunnen e-marketing inzetten voor klantenbinding
Bron en hele artikel: Mdweekly
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
-
De bungalowparken hebben natuurlijk een kaart met hun eigen parken. Maar het is minder makkelijk om te zien of er wellicht andere vakantiepa...