woensdag 18 augustus 2010

Making off geeft mooi viral materiaal

Bij het maken van commercials is er vaak een hele hoop materiaal beschikbaar. Vaak loont het om extra materiaal te schieten van de opnames zelf of tijdens de opanmes. Dit kan dan mooi gemonteerd worden tot making off. Helaas wordt dit niet vaak gedaan, want dit kan mooi materiaal opleveren en dat zeker als viral extra aandacht voor je bedrijf kan geven.
Mooi recent voorbeeld is dat van Gilette met Roger Federer.
De vide is nog geen twee dagen live en op moment van publicatie van dit bericht al meer dan 1 miljoen keer bekeken.



Zie ook het artikel op marketingfacts

woensdag 11 augustus 2010

Bedrijven stellen in allerijl social media experts aan

De populariteit van social media neemt zo snel toe en de invloed ervan wint zo snel terrein, dat bedrijven haastig op zoek zijn naar experts in deze media. Bovendien moeten ze alle moeite doen bij te blijven op het snel veranderende gebied van twittering. 
...
Toch zijn investeringen in social media momenteel nog op weinig concrete cijfers gebaseerd. Emotie en vertrouwen spelen een even grote rol als bijvoorbeeld case histories van geslaagde campagnes. 

bron en hele artikel: Profnews 

vrijdag 6 augustus 2010

Nederlanders zijn blij met social media

Nederlanders zijn niet blij met veranderingen in het sociale leven, maar wel met social media. We hechten veel belang aan de omgang met anderen, maar verwachten dat de manier waarop we met elkaar omgaan in de toekomst steeds individualistischer wordt. Dit concludeert marktonderzoekbureau Blauw, dat in opdracht van BNP Paribas, onderzoek deed onder 1113 Nederlanders.
..
8 op de 10 Nederlanders verwachten ook dat de manier waarop we met elkaar communiceren zal veranderen, bijvoorbeeld door social media. De meeste Nederlanders vinden dit positief. Onder “social media” wordt verstaan het gebruik van sites als Hyves, Facebook, Flickr, MySpace, twitter en/of LinkedIn.

Bron en hele artikel: Marketing online

woensdag 5 augustus 2009

Virtuele aankopen voor gebruik in games maken sterke groei door

Artikelen kopen die niet echt bestaan: er gaat in de VS jaarlijks 500 miljoen dollar in om, zo blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Interpret. En dan hebben de Amerikanen nog een lange weg te gaan voor ze het niveau van bijvoorbeeld Korea bereiken, waar de verkoop van virtuele producten meer geld opbrengt dan online reclame.

Bron en hele artikel: MD Weekly

woensdag 24 juni 2009

KLM komt met gepersonaliseerd webmagazine

Nu het internet steeds dominanter wordt als verkoopkanaaal, schuift KLM meer marketingeuro’s van offline naar online. Nieuwste vehikel is iFly, een ‘zelfdenkend’ webmagazine.

De inhoud van iFly wordt automatisch aangepast aan de voorkeuren van de klant, bijvoorbeeld op basis van klikgedrag of de tijd dat een lezer eerder spendeerde aan een bepaald artikel.

‘Je begint generiek en het wordt steeds verfijnder’, aldus directeur Bram Gräber van KLM Nederland in Het Financieele Dagblad. ‘Op termijn krijg je zo wel honderden verschillende iFly’s.’

Gräber is enthousiast over de respons op een proef met drie nummers van iFly, dat tweemaandelijks zal verschijnen: ‘De open rate lag dubbel zo hoog als bij andere e-mails en mensen kijken er gemiddeld tien minuten naar, wat heel veel is voor een webmagazine.’

Bron: reismanagers.nl

zondag 19 april 2009

Consument wordt steeds meer opinieleider

Internetgebruikers wenden zich steeds vaker tot mede-internetgebruikers om hen te helpen beslissen welke producten en diensten te kopen, ook in branches waar van oudsher expertise als belangrijk gold, zoals in de financiele dienstverlening. Consumenten worden hierdoor steeds vaker beschouwd als opinieleider. Universal Media besteedde een onderzoek aan deze trend. Welke mechanismen zijn eigenlijk de oorzaak van het feit dat we de mening van vreemden zo zijn gaan waarderen?

Bron en hele artikel: Marketing Online

zaterdag 18 april 2009

Reisondernemers kunnen e-marketing inzetten voor klantenbinding

Reisondernemers kunnen e-marketing inzetten om hun klanten te bereiken en te binden. Hierover waren de sprekers op de Emerce Insight Travel & Tourism conferentie het met elkaar eens. Niki van Wijk van luchtvaartmaatschappij Transavia.com noemde voorbeelden van klantenbinding met gebruik van het internet: het versturen van een welkom thuis-mail en het bouwen van een gepersonaliseerde website.

Bron en hele artikel: Mdweekly

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...