dinsdag 27 november 2012

Retail tweets verhogen online verkopen


Twitter verhoogt de verkopen van online retailers. Twitter impressions leiden in veel gevallen tot aankopen, zo blijkt uit onderzoek van Twitter en onderzoeksbureau Compete.

Van de Twitter-gebruikers die een organische of betaalde retail tweet zagen, kocht 39% online producten. Dat is een stuk meer dan de 27% van alle internetgebruikers die iets kochten. Twitteraars kopen 33% meer online dan de internetgebruikers als geheel. Hoe meer retail tweets zij zien, hoe waarschijnlijker dat ze iets op de micro-blogging site kopen. Degenen die aan het onderzoek meededen en twaalf of meer tweets van een retailer te zien kregen, kochten 32% vaker iets online dan consumenten die aan minder tweets blootgesteld werden.

Bron en hele artikel: Profnieuws

maandag 19 november 2012

Slapen in een sneeuwiglo op bevroren Zweeds meer

Slapen in een sneeuwiglo is een arctische ervaring. Je slaapt op een bed van ijs, bedekt met rendierhuiden in een comfortabele thermoslaapzak. Een nostalgische en avontuurlijke nacht in een sneeuwiglo kan je deze winter doormaken op het Runnmeer in Midden-Zweden. Je hoeft niet bang te zijn voor een ijskoude nacht, want sneeuw isoleert en je eigen lichaamswarmte fungeert als warmtebron. Dus na een echt Zweeds saunabezoek met een plons in een ijswak, kruip je in je iglo voor een onvergetelijke nacht.  

Nostalgische ervaring
“De consumptiemaatschappij, de social media, het 24-uur per dag bereikbaar zijn heeft zo zijn voordelen, maar velen beginnen te verlangen naar back to basic, de romantiek van vroeger en het een zijn met de natuur”, aldus initiatiefnemer Niclas Granér van het Active Stay Hotel in het Zweedse Borlänge. Deze winter biedt hij voor het eerst het slapen in een sneeuwiglo aan. Schaatsen op het Runnmeer, een goede Zweedse maaltijd bereid op open vuur, genieten van een prachtige sterrenhemel en misschien wel het noorderlicht maken dit tot een nostalgische ervaring.

Bron en hele artikel: Tourpress

dinsdag 6 november 2012

Bevlogenheid en zachte managers zorgen voor succes

Het Nederlandse bedrijfsleven stuurt vooral op harde factoren als winstmaximalisatie, maar succesvolle organisaties kunnen niet zonder een zachte hand en bevlogen medewerkers. Dat blijkt uit de wendbaarheidsmonitor van Yacht dit kwartaal.
  • Bevlogenheid maakt organisaties wendbaar 
  • Tweederde organisaties stuurt met harde hand 
  • Succes kan niet zonder zachte hand 
De wendbaarheidsmonitor brengt elk kwartaal in kaart in welke mate organisaties zijn voorbereid op conjunctuur en arbeidsmarktontwikkelingen. Dit kwartaal staat sturen met de zachte versus de harde hand centraal, specifiek in relatie tot bevlogenheid van medewerkers.

Tweederde stuurt met harde hand 
Uit het onderzoek blijkt dat tweederde (67%) van de Nederlandse organisaties meer stuurt op harde factoren als winstmaximalisatie, aandeelhouderswaarde en kostenbeheersing dan op zachte factoren als ontwikkeling van medewerkers of medewerkertevredenheid. HR-managers en middenmanagement, maar ook topmanagers, oordelen dat er op dit moment een te sterke focus is op kostenbeheersing. Volgens hen is meer aandacht voor zachte factoren gewenst.

Bron en hele artikel: Pretwerk

maandag 22 oktober 2012

Social media op de werkvloer; Twitter is favoriet

Social media op de werkvloer zijn al lang geen uitzondering meer. Steeds meer bedrijven ontdekken dat hun eigen werknemers waardevolle ambassadeurs zijn, die via hun eigen social media-kanalen kunnen bijdragen aan de bedrijfsdoelstellingen. Social media-protocollen die binnen bedrijven worden opgesteld, gaan dan ook steeds meer uit van enthousiasmeren en begeleiden dan van verbieden en reguleren. En wat blijkt uit onderzoek van HR softwarebedrijf SilkRoad? Twitter is favoriet!

Bron en hele artikel: Twittermania

dinsdag 16 oktober 2012

50 jaar James Bond Infographic

Begin oktober 2012 bestond James Bond 50 jaar. Een mooie vierdag zo vlak voor de release van de nieuwste bond genaamd Skyfall. H&R Block maakte een fraai overzicht van de betere Bonds en betere films. De opbrengsten in het overzicht zijn aangepast voor ’2012 dollars’.

Bron en hele artikel: social media.nl

zondag 30 september 2012

Glazen hotelkamers in de open natuur

Open natuur
Langs de aardbeienvelden op zijn land, dalen we af naar de rotsachtige oevers van de Valldøla-rivier. Daar liggen zeven glazen kamers verscholen tussen de bomen langs het ruige water. “Je moet er het gevoel krijgen alsof je slaapt in de open natuur, maar dan met een klein beetje extra bescherming”, zegt Slinning.

Muur van glas
De kamers zijn gebouwd rond een 19de eeuwse melkboerderij, waarvan het woonhuis is verbouwd tot receptie en de rode houten schuur dient als restaurant. Vanaf daar leidt een paadje naar de kamers die los van elkaar op palen op de rivierbank liggen. De achterkant is van hout, de voorkant een muur van glas.

Hottub
Voor het comfort ligt even verderop, een glazen relaxruimte feilloos verwerkt in de rivierbank. Daar kijk je vanuit de sauna of de hottub uit over het denderende water en de bergtoppen met eeuwige sneeuw.

Ogen open houden
“Het leven bestaat uit toevalligheden. Je moet je ogen open houden en ervoor zorgen dat je erbij bent als kansen langskomen”, vertelt Slinning over de start van zijn onderneming. Hij had tien jaar geleden een royaal inkomen als projectontwikkelaar (‘appartementen, kantoorgebouwen’) in de stad Ålesund.

Bron en hele artikel: De Ondernemer

maandag 17 september 2012

Vakantieganger wil niet extra betalen voor internet

De Europese vakantieganger wil niet betalen voor WiFi op zijn vakantieadres. Dit blijkt uit internationaal onderzoek van Zoover in 25 landen. De bijna 20.000 respondenten gaven in 71% van de gevallen aan dat ze wel internet willen in hun accommodatie maar betalen doen ze liever niet. Of de gratis verbinding dan ook goed werkt blijkt eveneens belangrijk, 60% klaagt over de aangeboden verbinding tijdens zijn zomervakantie.

Slechts een handje vol is bereid een bedrag tot 5 euro per dag neer te leggen voor een verbinding. 9% ziet een bijdrage van deze omvang wel zitten. Wordt het duurder dan haakt bijna iedereen af.

Geen internet op vakantie
17% van de Europeanen zegt helemaal geen internet nodig te hebben tijdens de vakantie. Vooral Oostenrijkers en Duitsers hebben hier de minste behoefte aan (27 en 25%). Nederlanders hebben daarentegen juist wel veel behoefte aan een verbinding op vakantie. Slechts 14% geeft aan internet op de vakantiebestemming niet nodig te vinden.

Bron en hele artikel: Pretwerk

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...