Pagina's

woensdag 19 december 2012

Bloggers beïnvloeden de vakantiebeslissing in de oriëntatiefase


De Duitse reisgigant TUI ziet in dat bloggers een belangrijke rol vervullen in het beslisproces van de vakantieganger. De invloed van reisbloggers is vooral in de eerste fase van het beslisproces; de inspiratiefase, van belang. Dit jaar nam TUI voor het eerst ook bloggers mee naar de perspresentatie in Dubai. Daarover bericht de Duitse blog TurismusZukunft.de

Betrouwbaarheid en beleving
De persoonlijke schrijfstijl en ongezouten mening van de bloggers zorgt voor een hoge mate van betrouwbaarheid. Het past in een trend waarbij mensen op zoek gaan naar een meer persoonlijke benadering; en dat wordt bij uitstek door de bloggers gerealiseerd. De redacteuren van het artikel weten niet helemaal zeker welke selectiecriteria door TUI werden toegepast om bloggers te selecteren en uit te nodigen, maar het ligt voor de hand dat Google ranking, Alexa ranking, het aantal Facebook fans en Twittervolgers goede indicatoren zijn voor de relevantie.

Bron en hele artikel: Pretwerk

Geen opmerkingen: