woensdag 19 december 2012
Bloggers beïnvloeden de vakantiebeslissing in de oriëntatiefase
De Duitse reisgigant TUI ziet in dat bloggers een belangrijke rol vervullen in het beslisproces van de vakantieganger. De invloed van reisbloggers is vooral in de eerste fase van het beslisproces; de inspiratiefase, van belang. Dit jaar nam TUI voor het eerst ook bloggers mee naar de perspresentatie in Dubai. Daarover bericht de Duitse blog TurismusZukunft.de
Betrouwbaarheid en beleving
De persoonlijke schrijfstijl en ongezouten mening van de bloggers zorgt voor een hoge mate van betrouwbaarheid. Het past in een trend waarbij mensen op zoek gaan naar een meer persoonlijke benadering; en dat wordt bij uitstek door de bloggers gerealiseerd. De redacteuren van het artikel weten niet helemaal zeker welke selectiecriteria door TUI werden toegepast om bloggers te selecteren en uit te nodigen, maar het ligt voor de hand dat Google ranking, Alexa ranking, het aantal Facebook fans en Twittervolgers goede indicatoren zijn voor de relevantie.
Bron en hele artikel: Pretwerk
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten