zondag 16 december 2012

Vrijetijds trends 2013: Betekenisvol live


Wat is ‘in’ en wat is ‘uit’ in 2013 als het om vrije tijd gaat? Welke gevolgen laat de crisis achter?  Waar liggen de grote verschillen ten opzichte van vorig jaar? Voor het vijfde jaar op rij  presenteert trendwatcher en oprichter van vrijetijdskennis.nl, Goof Lukken, de trends qua vrije tijd voor komend jaar.

Betekenisvol Live!

2013 is het jaar van ‘betekenisvol Live’! Lang leve de sociale media, maar we willen elkaar ook echt face-to-face ontmoeten in de vrije tijd. Ook willen we ‘echte’ belevingen. Authenticiteit is meer dan ooit terug. Live is ook de term die de consument in deze belevingen terug wil. Reden waarom veel attractieparken investeren in (grote) live s hows. Daarnaast willen we ook een bijzondere (lees: met een verhaal), maar vooral een onvergetelijke en betaalbare nieuwe beleving of bestemming. Dus is er ruimte voor bestemmingen als Gambia, Florida of Azië. Live staat ook voor betekenis. Tijdens onze vrije tijd willen we de geest verrijken of een duidelijk doel hebben. Cultuur, natuur en kennis staan hierbij centraal.

Bron en hele artikel: Tourpress

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...