Retail (30-11-07)
Het toepassen van seniorenmarketing is mogelijk zonder dat daarbij jongere doelgroepen verstoten of afgeschrikt worden. Daarom heeft Elsevier Retail zeven tips om seniorenmarketing op een goede manier toe te passen.
Seniorenmarketing is een groeimarkt, omdat er een doelgroep ligt van zo`n 5 miljoen 50-plussers. Om deze doelgroep te bereiken moet een andere marketingstrategie ingezet worden. Hierbij is echter wel van belang dat de jongere doelgroepen niet afgeschrikt moeten worden. Met de volgende zeven tips zal dat niet gebeuren. De eerste tip heeft betrekking op het geven van duidelijke productinformatie. Ervaren en gemotiveerde verkopers moeten de (oudere) klant goed kunnen voorlichten over de nieuwste apparatuur. Marketeers moeten het woord koopjes niet noemen, maar op aanbiedingen focussen. Dat lokt meer dan het woord koopje.
Andere tips zijn het kiezen voor ervaringen, een jonge benadering van de oudere, een positieve communicatie, rust en ruimte in de winkel en een praktische en simpele website. Voor oudere klanten geldt dat de ervaring belangrijker is dan een product zelf en door rekening te houden met de psychologische en biologische leeftijd van de klant zal de consument zich jonger voelen. Door leeftijdloos te communiceren wordt een product bovendien voor iedereen beschikbaar gesteld.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten