zondag 9 december 2007

Reisbranche moet meer gebruik maken van internet

Reisrevue (30-11-07)

De reisbranche moet meer gebruik gaan maken van het internet, omdat hier de toekomst ligt. Dat is de mening van marketingdeskundige en professionele blogger Marco Derksen. Vooral webcommunities worden belangrijk voor de reisorganisaties.Volgens Derksen is er een echte trend zichtbaar waarbij mobiel internet en het communiceren via sociale netwerken en webcommunities van groot belang zijn. Mensen willen steeds vaker een gerichte zoekopdracht invoeren. Dit geldt ook op het vlak van reizen. Daarom moeten reisorganisaties en reisagenten die trend volgen en meer online actief worden. Derksen ziet onder meer mogelijkheden om via travel-widgets zogenaamde twitters te versturen. Dit betreft de korte berichtenuitwisseling van en tussen `vrienden` op het internet. In principe introduceren de reisagenten op deze manier een alternatieve manier van distributie van reisaanbiedingen.Uiteraard zien de reisorganisaties en reisagenten ook wel in dat de toekomst ook online ligt, maar het struikelblok is nog wel dat er ook geld mee te verdienen moet zijn. Volgens Derksen moeten de organisaties ook niet gelijk helemaal overstappen op internet. Er zal altijd hulp nodig zijn van de specialisten, omdat het filteren van zoekopdrachten uiteindelijk tot een soort verzuiling leidt.

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...