automatiseringgids.nl (20-11-07)
Veel Nederlandse internetters oriënteren zich eerst online voordat zij een online of offline aankoop doen. Ongeveer 53% zoekt vooral naar achtergrondinformatie, waarmee ze beter geïnformeerd een keuze kunnen maken. 48% doet aan online prijsvergelijking en 44% vergelijkt verschillende aanbieders met elkaar, zo blijkt uit de Nationale Search Engine Monitor. De monitor werd voor de twaalfde keer gehouden door onderzoeksbureau RM Interactive en mediabureau Checkit en werd dit maal uitgevoerd onder 1.045 Nederlandse internetgebruikers van 18 jaar en ouder. Voor 77% van hen was de online oriëntatie bepalend voor de aankoop. 55% maakt tijdens de oriëntatie kennis met aanbieders die eerder nog niet bekend waren. Een winkelier doet er dus verstandig aan om voor zijn doelgroep online relevante informatie op de site te plaatsen over producten, diensten en het bedrijf. De meeste online aangeschafte producten zijn boeken, dvd`s en cd`s met 56%. 36% koopt wel eens kleding, 36% boekt online een vakantie en 24% schaft elektronica aan. Het minst verkochte product met 4% is de online aanschaf van een auto.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten