Advertising Age (03-12-07)
Een vijftal trends geeft de toekomst van mobiele marketing in de VS vorm. Ten eerste wordt de mobiele telefoon nog persoonlijker. Een grote groep consumenten zal lifestyle-content willen downloaden. In 2007 was dit één van de snelst groeiende doelgroepen met een toename van 225% ten opzichte van 2006. De reden is dat spelers als Google, Yahoo, Apple en Warner Bros klanten lokken met de mogelijkheid tot ver doorgevoerde personalisatie. Bovendien zijn mobieltjes een zeer persoonlijk medium waar de eigenaars een vaak emotionele band mee hebben. Ten tweede wordt de mobiele telefoon de afstandsbediening voor het dagelijks leven. Consumenten doen er bestellingen mee, boeken vakantiereizen, kopen tickets voor evenementen en oriënteren zich ermee op talrijke producten. Centraal staan opt-in en het feit dat consumenten hun mobieltje altijd en overal bij zich hebben. De derde trend: het komende jaar zullen de mobiele marktleiders onder de merken zichtbaar worden. Zij zullen een tot op heden uncluttered en goedkoop speelveld weten te veroveren. Ten vierde heeft in 2008 de consument het voor het zeggen. Merk voor merk zal de consument de markt veroveren en marketeers verplichten aan customer-managed relationships te werken. Ten slotte doen marketeers vaardigheden in mobiele marketing op. Het gaat niet meer om hoe mobiele marketing werkt, maar om wat de respons is en het rendement.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten