vrijdag 12 september 2008

Feiten en cijfers uit de E-mail benchmark

De meest in het oog springende e-mailmarketing ontwikkelingen van het afgelopen jaar werden afgelopen donderdag door Ronald Jansen (de Vos & Jansen) tijdens de E-mailmarketing conferentie van 2008 in Media Plaza gepresenteerd. De gepresenteerde cijfers geven een duidelijk beeld van de status van e-mailmarketing in Nederland.

Waarom een benchmark? “Meten is weten” is een veel gebruikte term binnen de marketing, maar wat meten we nu eigenlijk. Vaak meten we onze eigen campagnes en vergelijken een nieuwe campagne met een voorgaande. We weten allemaal hoe we er als bedrijf voor staan ten opzichte van vorig jaar. Maar wat we vaak niet weten is hoe we het doen ten opzichte van onze concullega`s.

De resultaten
Trend 1: Nettere database
Trend 2: Naar een volwaardig marketinginstrument?
Trend 3: Toenemende personalisatie
Trend 4: Deliverability problemen

Les 1: Double opt in
Les 2: Leave it to the Pro’s?
Les 3: Segmenteer!

Bron en hele artikel: Frankwatching

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...