Pagina's

dinsdag 16 september 2008

Menselijke interactie verrijkt e-commerce businessmodellen

Strategy + Business (03-09-08)

E-commerce is effectiever wanneer er ook menselijke interactie in verwerkt wordt. Dit blijkt uit de praktijk van 24/7 Customer. Het traditionele e-businessmodel lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. Hoe geavanceerd een website ook is: slechts 1 tot 3% van de bezoekers koopt ook daadwerkelijk iets.

24/7 Customer heeft daarom een andere aanvliegroute gekozen waarmee het websales benadert. Het bedrijf, een business process outsourcing onderneming met klanten als Adobe Systems Inc. en Capital One Services Inc., past de menselijke `touch` toe op het juiste moment en op de juiste plaats en weet zo een conversie van bezoekers naar kopers te realiseren van 15% en meer. Sleutel tot het succes is SalesNext. Dit is een software die online bezoekers segmenteert in `cold leads` en `hot leads`. Na selectie wordt de laatste categorie meteen persoonlijk benaderd door een medewerker via een chatsessie. Het concept is een radicale breuk met de one-size-fits-allbenadering die de meeste websites hanteren.
....

Geen opmerkingen: