Pagina's

maandag 15 september 2008

Groen kan doorslag geven in aankoopbeslissing

Het Financieele Dagblad (08-09-08)

Bedrijven zouden meer informatie moeten verstrekken over hun activiteiten op het gebied van duurzaamheid, want dat willen consumenten horen. Mensen geven hun geld steeds vaker het liefst uit aan groene producten. Dat komt naar voren uit een nieuw onderzoek van DBB en Intomart GfK naar de kennis, houding en gedrag van consumenten rondom duurzaamheid.

Waar bedrijven bij duurzaamheid vooral denken aan een duurzame relatie met de klant, denken consumenten aan duurzame projecten van bedrijven. Bij energiebedrijven wordt het windmolenpark van Eneco en Econcern het meest effectieve duurzame initiatief genoemd. De HRe-ketel van Essent staat op de tweede plaats. Bij de keuze voor een auto vindt de consument duurzaamheid het allerbelangrijkst.

Uit het onderzoek blijkt dat het merk auto zelfs ondergeschikt is aan hoe duurzaam de auto is. Toyota wordt gezien als het duurzaamste merk, gevolgd door Volkswagen, Audi en BMW. In de luchtvaart kunnen consumenten maar moeilijk hoogte krijgen van duurzaamheid.

Geen opmerkingen: