vrijdag 20 februari 2009

Virtuele werelden pakken jonge speler in met reclame

Online portalen en virtuele werelden geven, bewust of onbewust, geen navolging aan de door de reclamebranche opgestelde jeugdreclamecode. "Meestal gaan we door tot iemand zegt dat het niet mag."

Online reclame gericht op kinderen wordt in Nederland maar mondjesmaat door de wet- en regelgeving aan banden gelegd. Zelfregulering vanuit de reclamebranche is geen wettelijk gegeven en borduurt beperkt voort op de officiële wetgeving. De reclamecode, waarin ook de Kinder- en Jeugdreclamecode (PDF) is opgenomen, is een set afspraken tussen adverteerders onderling. Hierin wordt vermeld dat internetreclame gericht op kinderen tot en met twaalf jaar, dient voorzien moet zijn van een duidelijke, in één oogopslag waarneembare, vermelding van het woord ‘reclame' of ‘advertentie'.

Bron en hele artikel: Emerce

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...