Strategy + Business (03-09-08)
E-commerce is effectiever wanneer er ook menselijke interactie in verwerkt wordt. Dit blijkt uit de praktijk van 24/7 Customer. Het traditionele e-businessmodel lijkt zijn langste tijd te hebben gehad. Hoe geavanceerd een website ook is: slechts 1 tot 3% van de bezoekers koopt ook daadwerkelijk iets.
24/7 Customer heeft daarom een andere aanvliegroute gekozen waarmee het websales benadert. Het bedrijf, een business process outsourcing onderneming met klanten als Adobe Systems Inc. en Capital One Services Inc., past de menselijke `touch` toe op het juiste moment en op de juiste plaats en weet zo een conversie van bezoekers naar kopers te realiseren van 15% en meer. Sleutel tot het succes is SalesNext. Dit is een software die online bezoekers segmenteert in `cold leads` en `hot leads`. Na selectie wordt de laatste categorie meteen persoonlijk benaderd door een medewerker via een chatsessie. Het concept is een radicale breuk met de one-size-fits-allbenadering die de meeste websites hanteren.
....
dinsdag 16 september 2008
maandag 15 september 2008
Groen kan doorslag geven in aankoopbeslissing
Het Financieele Dagblad (08-09-08)
Bedrijven zouden meer informatie moeten verstrekken over hun activiteiten op het gebied van duurzaamheid, want dat willen consumenten horen. Mensen geven hun geld steeds vaker het liefst uit aan groene producten. Dat komt naar voren uit een nieuw onderzoek van DBB en Intomart GfK naar de kennis, houding en gedrag van consumenten rondom duurzaamheid.
Waar bedrijven bij duurzaamheid vooral denken aan een duurzame relatie met de klant, denken consumenten aan duurzame projecten van bedrijven. Bij energiebedrijven wordt het windmolenpark van Eneco en Econcern het meest effectieve duurzame initiatief genoemd. De HRe-ketel van Essent staat op de tweede plaats. Bij de keuze voor een auto vindt de consument duurzaamheid het allerbelangrijkst.
Uit het onderzoek blijkt dat het merk auto zelfs ondergeschikt is aan hoe duurzaam de auto is. Toyota wordt gezien als het duurzaamste merk, gevolgd door Volkswagen, Audi en BMW. In de luchtvaart kunnen consumenten maar moeilijk hoogte krijgen van duurzaamheid.
Bedrijven zouden meer informatie moeten verstrekken over hun activiteiten op het gebied van duurzaamheid, want dat willen consumenten horen. Mensen geven hun geld steeds vaker het liefst uit aan groene producten. Dat komt naar voren uit een nieuw onderzoek van DBB en Intomart GfK naar de kennis, houding en gedrag van consumenten rondom duurzaamheid.
Waar bedrijven bij duurzaamheid vooral denken aan een duurzame relatie met de klant, denken consumenten aan duurzame projecten van bedrijven. Bij energiebedrijven wordt het windmolenpark van Eneco en Econcern het meest effectieve duurzame initiatief genoemd. De HRe-ketel van Essent staat op de tweede plaats. Bij de keuze voor een auto vindt de consument duurzaamheid het allerbelangrijkst.
Uit het onderzoek blijkt dat het merk auto zelfs ondergeschikt is aan hoe duurzaam de auto is. Toyota wordt gezien als het duurzaamste merk, gevolgd door Volkswagen, Audi en BMW. In de luchtvaart kunnen consumenten maar moeilijk hoogte krijgen van duurzaamheid.
vrijdag 12 september 2008
Feiten en cijfers uit de E-mail benchmark
De meest in het oog springende e-mailmarketing ontwikkelingen van het afgelopen jaar werden afgelopen donderdag door Ronald Jansen (de Vos & Jansen) tijdens de E-mailmarketing conferentie van 2008 in Media Plaza gepresenteerd. De gepresenteerde cijfers geven een duidelijk beeld van de status van e-mailmarketing in Nederland.
Waarom een benchmark? “Meten is weten” is een veel gebruikte term binnen de marketing, maar wat meten we nu eigenlijk. Vaak meten we onze eigen campagnes en vergelijken een nieuwe campagne met een voorgaande. We weten allemaal hoe we er als bedrijf voor staan ten opzichte van vorig jaar. Maar wat we vaak niet weten is hoe we het doen ten opzichte van onze concullega`s.
De resultaten
Trend 1: Nettere database
Trend 2: Naar een volwaardig marketinginstrument?
Trend 3: Toenemende personalisatie
Trend 4: Deliverability problemen
Les 1: Double opt in
Les 2: Leave it to the Pro’s?
Les 3: Segmenteer!
Bron en hele artikel: Frankwatching
Waarom een benchmark? “Meten is weten” is een veel gebruikte term binnen de marketing, maar wat meten we nu eigenlijk. Vaak meten we onze eigen campagnes en vergelijken een nieuwe campagne met een voorgaande. We weten allemaal hoe we er als bedrijf voor staan ten opzichte van vorig jaar. Maar wat we vaak niet weten is hoe we het doen ten opzichte van onze concullega`s.
De resultaten
Trend 1: Nettere database
Trend 2: Naar een volwaardig marketinginstrument?
Trend 3: Toenemende personalisatie
Trend 4: Deliverability problemen
Les 1: Double opt in
Les 2: Leave it to the Pro’s?
Les 3: Segmenteer!
Bron en hele artikel: Frankwatching
woensdag 10 september 2008
E-mailmarketing van Wehkamp bekroond
Een e-mailmarketingactie heeft de Wehkamp een zilveren EMMA opgeleverd. Tijdens de zevende editie van de Nationale Email Marketing Conferentie werd geen goud uitgereikt. Brons was er in overvloed voor ABN AMRO Hypotheken Groep, Essent B2B en Robeco Direct.
Wehkamp ontving de E-mail Marketing Award voor de case abandoned cart e-mail. Het bedrijf stuurde een e-mail naar mensen die een online boodschappenwagentje hadden gevuld, maar de bestelling uiteindelijk niet afrondde. In de mail werd het product uit het wagentje opnieuw onder de aandacht gebracht. Het aantal leads was bijna vier keer zo hoog als bij conventionele e-mails. Het was de tone of voice en de technische ondersteuning die de jury opvielen.
Bron en hele artikel: Emerce
Wehkamp ontving de E-mail Marketing Award voor de case abandoned cart e-mail. Het bedrijf stuurde een e-mail naar mensen die een online boodschappenwagentje hadden gevuld, maar de bestelling uiteindelijk niet afrondde. In de mail werd het product uit het wagentje opnieuw onder de aandacht gebracht. Het aantal leads was bijna vier keer zo hoog als bij conventionele e-mails. Het was de tone of voice en de technische ondersteuning die de jury opvielen.
Bron en hele artikel: Emerce
maandag 1 september 2008
E-mailmarketing en het ideale aanmeldproces
E-mailmarketing is een krachtig instrument om een relatie op te bouwen met potentiële klanten. Onbekende bezoekers op je website zijn na inschrijving op je nieuwsbrief ineens een relatie. Je hebt een naam, e-mailadres én toestemming om met hen te communiceren. Maar hoe zorg je voor een zo effectief en efficiënt mogelijk inschrijfproces? De succesfactoren van het aanmeldproces.
Een effectief aanmeldproces
Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk, voor jouw organisatie, interessante bezoekers zich aanmelden voor je nieuwsbrief, is een effectief aanmeldproces van groot belang. De volgende factoren spelen een belangrijke rol in het succes van aanmeldingen:
* Propositie: wat verwacht de bezoeker van de nieuwsbrief?
* Promotie: waar en hoe breng je de nieuwsbrief onder de aandacht?
* Inschrijfpagina: waar kan de bezoeker zich aanmelden voor de nieuwsbrief?
* Formulier: wat moet de bezoeker invullen om zich aan te melden?
* Privacy statement: hoe ga je om met de gegevens van de bezoeker?
Bron en hele artikel: Frankwatching
Een effectief aanmeldproces
Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk, voor jouw organisatie, interessante bezoekers zich aanmelden voor je nieuwsbrief, is een effectief aanmeldproces van groot belang. De volgende factoren spelen een belangrijke rol in het succes van aanmeldingen:
* Propositie: wat verwacht de bezoeker van de nieuwsbrief?
* Promotie: waar en hoe breng je de nieuwsbrief onder de aandacht?
* Inschrijfpagina: waar kan de bezoeker zich aanmelden voor de nieuwsbrief?
* Formulier: wat moet de bezoeker invullen om zich aan te melden?
* Privacy statement: hoe ga je om met de gegevens van de bezoeker?
Bron en hele artikel: Frankwatching
woensdag 27 augustus 2008
Marketeers verwaarlozen integratie offline en online marketing
Onlangs gepubliceerd onderzoek wijst uit dat Search Marketeers ernstig tekort schieten in de integratie van offline en online marketing kanalen.
Recentelijk heeft zoekmachine marketingbureau iProspect een onderzoek uitgevoerd onder 289 Search Marketeers. Uit het onderzoek bleek dat slechts 55 procent van de Search Marketeers hun offline marketing activiteiten integreert met hun online marketing activiteiten. Hiermee laten de marketeers een belangrijke mogelijkheid liggen. Onderzoek uit 2007 heeft namelijk aangetoond dat maarliefst tweederde van de zoekmachine gebruikers wordt aangestuurd door een offline kanaal. Hoewel televisie marketing in 2007 de meeste zoekopdrachten voortbracht, blijkt nu dat maar 12 procent van de marketeers televisie marketing integreert met een online campagne.
Verkeerde integratie
De bedrijven die zowel gebruik maken van offline als online marketing, weten de marketingvormen lang niet altijd goed op elkaar af te stemmen. Zo noemt een aantal van de bedrijven geen webadres of bedrijfsnaam in de offline middelen. Daarbij past een groot deel van de bedrijven verschillende zoektermen toe in online en offline marketing, terwijl het gebruik van gelijke zoektermen bedrijven significante return on investment oplevert.
Bron en hele artikel: Identy
Recentelijk heeft zoekmachine marketingbureau iProspect een onderzoek uitgevoerd onder 289 Search Marketeers. Uit het onderzoek bleek dat slechts 55 procent van de Search Marketeers hun offline marketing activiteiten integreert met hun online marketing activiteiten. Hiermee laten de marketeers een belangrijke mogelijkheid liggen. Onderzoek uit 2007 heeft namelijk aangetoond dat maarliefst tweederde van de zoekmachine gebruikers wordt aangestuurd door een offline kanaal. Hoewel televisie marketing in 2007 de meeste zoekopdrachten voortbracht, blijkt nu dat maar 12 procent van de marketeers televisie marketing integreert met een online campagne.
Verkeerde integratie
De bedrijven die zowel gebruik maken van offline als online marketing, weten de marketingvormen lang niet altijd goed op elkaar af te stemmen. Zo noemt een aantal van de bedrijven geen webadres of bedrijfsnaam in de offline middelen. Daarbij past een groot deel van de bedrijven verschillende zoektermen toe in online en offline marketing, terwijl het gebruik van gelijke zoektermen bedrijven significante return on investment oplevert.
Bron en hele artikel: Identy
zaterdag 2 augustus 2008
Second Life breekt niet door
Second Life is ontoegankelijk en mist links naar andere media, zo meent nieuwe-mediadeskundige Rick van der Wal. Inmiddels bestaat Second Life vijf jaar, maar ondanks de hoge verwachtingen is deze virtuele wereld nooit echt doorgebroken.
Veel grote bedrijven, waaronder Adidas, de ING, Deutsche Post, Dell en Mercedes hebben inmiddels hun virtuele kantoren in Second Life gesloten. Dat is volgens Van der Wall niet zo vreemd, want Second Life is naar zijn mening niet geschikt voor massamarketing. Hij denkt dat de drempel om actief te worden in Second Life voor de meeste internetgebruikers te hoog is. Dat blijkt ook wel uit de statistieken van Linden Labs. Het bedrijf achter Second Life laat weten dat van de 14 miljoen gebruikers die er wereldwijd zijn geregistreerd, er wekelijks maar 331.000 actief zijn in de digitale wereld. Second Life is dan ook te moeilijk voor veel gebruikers, aldus Van de Wal. Ook zijn de instructies die Linden Labs geeft volgens hem slecht.
Het succes van Second Life mag dan tegenvallen, de virtuele wereld heeft wel degelijk een toekomst. De driedimensionale werelden Habbo en World of Warcraft zijn namelijk wel een succes.
Bron: NRC Next
Veel grote bedrijven, waaronder Adidas, de ING, Deutsche Post, Dell en Mercedes hebben inmiddels hun virtuele kantoren in Second Life gesloten. Dat is volgens Van der Wall niet zo vreemd, want Second Life is naar zijn mening niet geschikt voor massamarketing. Hij denkt dat de drempel om actief te worden in Second Life voor de meeste internetgebruikers te hoog is. Dat blijkt ook wel uit de statistieken van Linden Labs. Het bedrijf achter Second Life laat weten dat van de 14 miljoen gebruikers die er wereldwijd zijn geregistreerd, er wekelijks maar 331.000 actief zijn in de digitale wereld. Second Life is dan ook te moeilijk voor veel gebruikers, aldus Van de Wal. Ook zijn de instructies die Linden Labs geeft volgens hem slecht.
Het succes van Second Life mag dan tegenvallen, de virtuele wereld heeft wel degelijk een toekomst. De driedimensionale werelden Habbo en World of Warcraft zijn namelijk wel een succes.
Bron: NRC Next
Abonneren op:
Posts (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
-
De bungalowparken hebben natuurlijk een kaart met hun eigen parken. Maar het is minder makkelijk om te zien of er wellicht andere vakantiepa...