Pagina's

maandag 20 augustus 2007

Populariteit MSN Messenger onder jongeren tanende

Bron en hele artikel: Emerce

Nederlandse jongeren verliezen aandacht voor MSN Messenger. Uit periodiek onderzoek van NewRulez blijkt dat dagelijks 10 procent minder MSN't dan vorig jaar. De internetverbinding staat gemiddeld drie kwartier langer open; meer dan 3 uur per dag open.

Niet MTV of TMF maar familiezenders als RTL4 en Net5 zijn de eerste keuze van jongeren als ze televisie kijken. En de televisie staat iedere dag gemiddeld 3:18 uur per dag aan. Dat blijkt uit onderzoek van NewRulez, het jongerenplatform van Ilse Media.

Tv langer niet bekeken
Maar een televisie die aan staat, wordt niet per definitie bekeken. Ook dat blijkt uit de peiling onder 1.745 jongeren tussen de 15 en 24 jaar. Jongeren kijken maar 1:54 uur per dag actief naar de televisie. Dat is 12 minuten meer dan vorig jaar, maar de tijd dat de tv niet-bekeken aanstaat groeiende ook met meer dan een half uur.Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat MSN Messenger meetbaar aan populariteit had verloren, toen NewRulez het onderzoek in april 2007 uit liet voeren. Vorig jaar logde 81 procent van de jongeren dagelijks in op chatprogramma MSN Messenger, dit jaar lag dat percentage op 72 procent. MSN'en blijft vooralsnog de nummer één activiteit, gevolgd door surfen, gericht browsen en e-mailen.

Internet meer aandacht .................

Bron en hele artikel: Emerce

Geen opmerkingen: