vrijdag 10 april 2009

Google test nieuwe weergave van resultaten en daagt Microsoft uit

Google test momenteel de weergave van haar zoekresultaten bij een klein aantal gebruikers. Zowel de grafische weergave als de tekst per zoekresultaat is daarbij grondig herzien. Hiermee is het mogelijk om resultaten te beperken tot recente resultaten, forums, video’s en product reviews. Daarnaast is het mogelijk om grotere teksten en afbeeldingen bij de resultaten te tonen. Deze test loopt momenteel bij een klein aantal geselecteerde Amerikaanse gebruikers. Zoekmachine marketing bureau Indenty heeft echter al een kijkje kunnen nemen in de Nederlandse resultaten.
De timing van dit experiment is volgens zoekmachine guru Danny Sullivan niet toevallig goed gekozen. Eerder deze maand kwam Microsofts nieuwe zoekmachine Kumo uit. Kumo testte daarbij gecategoriseerde resultaten en gaf meer focus aan gerelateerde resultaten. Daarbij werd erover gesproken dat Google dit wellicht niet kan. Vervolgens gaf CEO Steve Ballmer vorige week vrijdag aan dat Microsoft het voordeel heeft ten opzichte van Google dat ze gemakkelijker kunnen experimenteren met hun zoekresultaten. In een interview in New York gaf Ballmer aan dat Google alles voor iedereen moet betekenen, terwijl dat voor Microsoft niet het geval is.

Bron en hele artikel: Admanager

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...