Pagina's

donderdag 4 oktober 2007

Geheugenspelletjeswebsite moet senioren als doelgroep bereiken

Een nieuwe website, Neurocampus.nl, probeert met hersenbrekers en geheugenspelletjes de doelgroep van jonge senioren te bereiken. Het gaat om mensen in de leeftijdscategorie 50 tot 65. Deelnemende bedrijven zijn onder andere verzekeraar Fortis ASR, Menzis, reisorganisatie Pharos Reizen, boekenclub ECI en koffiebranderij en theehandel Simon Levelt.Erik van der Made legt uit waarom Fortis deelneemt aan het project: `Dit is een interessante doelgroep voor ons en we zijn aan het bekijken hoe we deze groep het beste kunnen bereiken. We willen vooral veel leren van onze ervaringen op deze website.`Op Neurocampus kunnen bezoekers spelletje doen waarmee het geheugen getraind wordt. Het gaat om tekst- en rekenoefeningen en oefeningen om het ruimtelijk inzicht te vergroten. De site probeert bezoekers telkens terug te laten keren. Neurocampus hoopt over anderhalf jaar elke maand 250.000 unieke bezoekers te trekken.

bron: Het Financieele Dagblad (02-10-07)

Geen opmerkingen: