Pagina's

donderdag 11 oktober 2007

Mond-tot-mond-reclame is meest betrouwbare vorm van reclame

bron en hele artikel: marketingfacts.nl (08-10-07): hieronder de belangrijkst quotes

Mond-tot-mondreclame (word-of-mouth) is de meest betrouwbare vorm van reclame. Dat blijkt uit een onderzoek van Nielsen. Voor het onderzoek werden ruim 26.000 mensen uit 47 landen ondervraagd.

Zeker 78% van de consumenten zegt te vertrouwen op de aanbevelingen van andere consumenten. Vooral in Aziatische landen scoort mond-tot-mondreclame erg goed. Het gaat dan om percentages van rond de 90%.

In Europa liggen die percentages veel lager. Zo schommelen de scores voor Europese landen tussen de 60 en 70%.

Niet alleen mond-tot-mondreclame scoort hoog. Ook advertenties in kranten en online opmerkingen van andere consumenten vallen in de smaak bij de respondenten.

  • 63% van de respondenten maakt gebruik van de krantenadvertenties en
  • 61% leest online aanbevelingen van consumenten.

..............

bron en hele artikel: marketingfacts.nl (08-10-07)

Geen opmerkingen: