bron en hele artikel: marketingfacts.nl (08-10-07): hieronder de belangrijkst quotes
Mond-tot-mondreclame (word-of-mouth) is de meest betrouwbare vorm van reclame. Dat blijkt uit een onderzoek van Nielsen. Voor het onderzoek werden ruim 26.000 mensen uit 47 landen ondervraagd.
Zeker 78% van de consumenten zegt te vertrouwen op de aanbevelingen van andere consumenten. Vooral in Aziatische landen scoort mond-tot-mondreclame erg goed. Het gaat dan om percentages van rond de 90%.
In Europa liggen die percentages veel lager. Zo schommelen de scores voor Europese landen tussen de 60 en 70%.
Niet alleen mond-tot-mondreclame scoort hoog. Ook advertenties in kranten en online opmerkingen van andere consumenten vallen in de smaak bij de respondenten.
- 63% van de respondenten maakt gebruik van de krantenadvertenties en
- 61% leest online aanbevelingen van consumenten.
..............
bron en hele artikel: marketingfacts.nl (08-10-07)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten