donderdag 11 oktober 2007

Mond-tot-mond-reclame is meest betrouwbare vorm van reclame

bron en hele artikel: marketingfacts.nl (08-10-07): hieronder de belangrijkst quotes

Mond-tot-mondreclame (word-of-mouth) is de meest betrouwbare vorm van reclame. Dat blijkt uit een onderzoek van Nielsen. Voor het onderzoek werden ruim 26.000 mensen uit 47 landen ondervraagd.

Zeker 78% van de consumenten zegt te vertrouwen op de aanbevelingen van andere consumenten. Vooral in Aziatische landen scoort mond-tot-mondreclame erg goed. Het gaat dan om percentages van rond de 90%.

In Europa liggen die percentages veel lager. Zo schommelen de scores voor Europese landen tussen de 60 en 70%.

Niet alleen mond-tot-mondreclame scoort hoog. Ook advertenties in kranten en online opmerkingen van andere consumenten vallen in de smaak bij de respondenten.

  • 63% van de respondenten maakt gebruik van de krantenadvertenties en
  • 61% leest online aanbevelingen van consumenten.

..............

bron en hele artikel: marketingfacts.nl (08-10-07)

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...