maandag 21 januari 2008

De waarheid bestaat niet voor online adverteren

Economist, The (03-12-07)

De waarheid bestaat niet in reclameland, en dat geldt zeker voor online adverteren. Op de diverse meetmethodes, of ze nu het aantal unieke bezoekers, de doorgebrachte tijd of het aantal pageviews in kaart brengen, is altijd wel iets aan te merken. Technologie die vaak wordt gebruikt bij Web 2.0 heeft bijvoorbeeld tot gevolg dat bezoekers die de hele dag op pagina`s als Yahoo!Mail of Yahoo!Finance doorbrengen, toch slechts worden aangetekend voor één page view. De ranglijsten van veelbezochte sites dienen dan ook met een kleine korrel zout bekeken te worden.In september 2007 bestond de wereldwijde topvijf van websites met unieke bezoekers (unique visitors) uit: (1) Google sites, (2) Microsoft sites, (3) Yahoo! sites, (4) Time Warner network en (5) eBay. De topvijf gemeten naar doorgebrachte tijd (time spent) werd in september 2007 gevormd door: (1) Microsoft sites, (2) Yahoo! sites, (3) Google sites, (4) Time Warner network en (5) Fox Interactive Media (inclusief MySpace). Google sites voerde de ranglijst van page views aan, gevolgd door: (2) Yahoo! sites, (3) Microsoft sites, (4) Fox Interactive Media (inclusief MySpace) en (5) Facebook.

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...