De Nederlandse game-markt groeit in een recordtempo, meldt PricewaterhouseCoopers (PwC) . Vorig jaar nam de totale Nederlandse markt van video games toe met 23,2 procent.
PwC verwacht dat de markt van games verder zal toenemen van 472 miljoen in 2007 naar 703 miljoen euro in 2012. Op jaarbasis is dat een gemiddelde groei van 8,3 procent.
Ook ontdekken marketeers steeds vaker de mogelijkheden van games. PwC maakte dit vrijdag bekend tijdens de presentatie van de 'Nederlandse Entertainment & Media Outlook 2008-2012'.
Een opvallende trend is de snelle opmars van (dynamic) ingame advertising. Op wereldwijd niveau wordt verwacht dat deze markt in 2012 ongeveer 2,3 miljard euro bedraagt.
Bron en hele artikel: Tijdschrift voor Marketing
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten