Adverteerders kunnen voortaan hun doelgroepen via Marktplaats.nl nog gerichter bereiken met behulp van lifestyle targeting. Dat komt door de inzet van Personicx, een consumentensegmentatiesysteem op postcodeniveau van Acxiom.
Het systeem van Acxiom, speler op het gebied van consumenteninformatie en databasemanagement, maakt het mogelijk om alle Nederlandse huishoudens in te delen in lifestyletypen. Bij Marktplaats.nl is van zeventig procent van de bezoekers de postcode bekend. Daardoor kunnen de postcodes gekoppeld worden aan lifestyletypen in straten. Adverteerders kunnen inspelen op de levensfase en het consumptiegedrag van de bezoeker.
bron en hele artikel: adforesult
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
-
De bungalowparken hebben natuurlijk een kaart met hun eigen parken. Maar het is minder makkelijk om te zien of er wellicht andere vakantiepa...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten