Jongeren blijken op internet betrokken bij merken, mits de merken relevant zijn en geloofwaardig met hen communiceren. Zo laat wereldwijd onderzoek zien van Synovate, in opdracht van Microsoft Advertising.
Bijna een derde van de ondervraagde jongeren (28 procent) spreekt weleens over een merk op een discussieforum, drie kwart (76 procent) stuurt regelmatig productinformatie en links door. Bijna een kwart (24 procent) voegt regelmatig merkgerelateerde content toe aan social network- of videosites en bijna een vijfde (19 procent) zet merkcontent op hun homepage of sociale netwerksite.
Dit blijkt uit het 'Young Adults Revealed' onderzoek. Het onderzoek is uitgevoerd in juni/juli 2008 onder 12.603 respondenten in de leeftijdscategorie 18-24 jaar in 26 landen.
"Jongeren zijn enthousiast over online merkcontent en -entertainment. De jeugd is ervan overtuigd dat hun mening en enthousiasme over merken ook belangrijk is in hun sociale kring. Ze willen in verband gebracht worden met 'coole' merken en daarom voegen ze clips toe aan hun sociale netwerksites en Windows Live Messenger," vertelt Julian Rolfe, Global Manager, Syndicated Research, Synovate.
Bron en hele artikel: Marketing online
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten