Pagina's

vrijdag 2 november 2007

Holleeder heeft eigen postzegel

De Telegraaf kopte woensdag: TNT Post is in grote verlegenheid gebracht door postzegels met de beeltenis van Willem Holleeder uit te brengen. Een gedetineerde heeft de TNT-actie 'Maak de leukste postzegel van Nederland' aangewend om postzegels te laten drukken met het portret van de topcrimineel.

TNT Post gebruikt de Persoonlijke Postzegel en de BedrijfsPostzegel in een van haar nieuwe commercials om de mensen duidelijk wat TNT Post allemaal.
In het geval van de bedrijspostzegel kan een bedrijf zijn eigen foto maken naast een originele postzegel. Bij de Persoonlijke postzegel lijkt het echter op een zegel, want dan kan de foto in een kader gezet worden en lijkt het een orignele postzegel.

Op een van de persoonlijk postzegels staat Holleeder duidelijk herkenbaar (met balkje voor de ogen) te midden van andere gedetineerden met een opgeheven duim (zie foto). Verder meldt de Telegraaf: "Toen ik hoorde van een wedstrijd van TNT om eigen zegels te ontwerpen, moest ik meteen aan Holleeder denken" , licht Martin K. vanuit de gevangenis zijn actie toe. "Ik heb foto's laten mailen en binnen twee dagen kreeg ik tientallen postzegels opgestuurd."

Wel vaker worden akties waarbij mensen hun eigen creatieve invulling kunnen geven op deze manier “verrast”. Waarbij deze “negatieve” reclame als bij effect heeft dat het product nog verder en duidelijker in de picture komt. Vraag is echter hoe ver je wilt gaan in de preventie van deze negatieve input. Immers in dit geval kunnen mensen altijd zelf op een etiketvel ook “stickers” maken en naast de postzegel printen (een beetje het idee als bij de de BedrijfsPostzegel) of op een envelop iets printen en daar de postzegel naast zetten. Echter als groot en landelijk bedrijf zal je al snel voor dit soort dingen in de picture staan.

Geen opmerkingen: