De Telegraaf (14-11-07) :
Vijftigers zorgen voor extra groei webverkoop
De internetverkoop is in Nederland het afgelopen halfjaar met 38% gestegen. Vooral door de toename van het aantal vijftigers dat inkopen doet via internet steeg het aantal mensen dat op internet winkelt tot 6 miljoen.
Niettemin stokten de bestedingen aan verzekeringen enigszins, voornamelijk doordat het aantal verkochte zorgpolissen terugliep. De omzet van het thuiswinkelen via internet groeide tot 1,84 miljard euro, mede door de aanwas van 800.000, vooral oudere, nieuwe klanten.
Gemiddeld doen online-kopers inmiddels twee bestellingen per jaar, met een gemiddelde waarde van 297 euro per persoon. De reisbranche neemt met 45% verreweg het grootste deel van de thuiswinkelomzet voor zijn rekening, verzekeringen en elektronica zijn beide goed voor 9%, kleding voor 7%, theatertickets voor 4% en dvd`s voor 2%.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten