Pagina's

vrijdag 2 november 2007

Hyves onderzoekt merkenkennis als nieuwe omzetbron

Bron en hele artikel: Emerce. Hieronder de introductie/korte samenvatting

De populairste 100 merken op Hyves hebben ieder gemiddeld meer dan 100.000 fans. Kledingmerk Björn Borg, bijvoorbeeld, heeft 230.000 merkfans. Hyves onderzoekt hoe het deze merkinformatie kan verzilveren.

"Merkmanagers realiseren zich steeds meer dat Hyves een leuk platform is om met hun doelgroep te communiceren", zegt Hyves' Yme Bosma "maar wij weten ook exact met welke ándere merken iemand zich associeert. Die informatie is interessant voor bedrijven bij het bepalen van het profiel van hun klanten." Als dit soort informatie commercieel toegankelijk zou maken voor merkmanagers dan zou dat op anonieme, geaggregeerde basis zijn. ..........

..........Hyves heeft circa 4 miljoen geregistreerde gebruikers. Iets meer dan de helft, 51 procent, is tussen de 13 en 34 jaar. Zesentwintig procent van de gebruiker is tussen de 35 en 49. Driekwart van de gebruikers logt minimaal een keer per maand in.

Bron en hele artikel: Emerce.

Geen opmerkingen: