De nieuwe generatie consumenten vereist een omslag in de benadering door marketingprofessionals. Zowel technologische ontwikkelingen als de communicatieve veelzijdigheid van de ‘digitale’ consument, dwingen adverteerders en mediabedrijven tot een crossmediale aanpak.
Dit is een van de conclusies uit de Cross Media Study van Roland Berger Strategy Consultants.Terwijl CBS, Time Warner en Walt Disney in de Verenigde Staten voorop lopen, heeft in Nederland alleen de FD Mediagroep pas een duidelijke keuze gemaakt, aldus consultant Roland Berger. Jochem Moerkerken, lid van het management team van Roland Berger Strategy Consultants: ‘De digitale generatie is feilloos in staat om relevante informatie te filteren uit de stortvloed die dagelijks via het internet, RTV en mobiele telefonie op hen afkomt. V
aak zie je dat hij of zij consumenten-producten proactief uitzoekt en vergelijkt, waarbij door het gebruik van verschillende kanalen, sterk wordt ingespeeld op persoonlijke behoeften. Dit maakt dat adverteerders in hun activiteiten gedwongen worden tot een persoonlijkere en crossmediale aanpak.’
bron en hele artikel: Tijdschrift voor Marketing
Geen opmerkingen:
Een reactie posten