Zeker de helft van de online games die worden gemaakt voor marketingdoeleinden, zogenoemde advergames, wordt gehackt.
Dat blijkt uit onderzoek van adviesbureau Deloitte. Het inbreken in de spelletjes is in 90 procent van de gevallen eenvoudig uit te voeren. Er is volgens Deloitte momenteel geen software op de markt die de games voldoende tegen manipulatie kan beveiligen.
Advergaming wordt steeds vaker ingezet voor promotiewerk. Hackers hebben het voornamelijk gemunt op de prijzen die meestal kunnen worden gewonnen met de spelletjes. Volgens Deloitte kan hacking het imago van de adverteerder schaden. Daarom roept het bureau adverteerders op tot waakzaamheid (ANP).
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten