donderdag 17 april 2008

Promotionele game past niet altijd in campagne

dforesult (15-04-08)

Het toepassen van een promotionele game is niet voor elke reclamecampagne geschikt. Merken moeten dergelijke games alleen inzetten als het bij het merk past.

Volgens directeur Victor Knaap van het interactieve marketingbureau MediaMonks uit Hilversum worden games in promotionele campagnes vooral ingezet voor het samenstellen van klantenbestanden op basis van emailadressen. Daarbij moeten bedrijven goed weten wat ze vervolgens met de bestanden gaan doen. Als ze dit van tevoren niet goed communiceren zullen consumenten niet gauw hun gegevens achterlaten. Een game moet verder passen bij het merk zelf. Wanneer dit niet het geval is adviseren bureaus als MediaMonks bedrijven af te zien van een game in de campagne.

Wie wel voor een game kiest moet ervoor zorgen dat de game niet te lang duurt. Dat vergroot de kans dat mensen het spel meerdere keren spelen. Ook moet het spel leuk zijn om meerdere keren gespeeld te worden. Volgens online strategie- en mediabureau Leylines uit Amsterdam is het voldoende om de game online te zetten. De meeste mensen beschikken over een voldoende snelle internetverbinding om het spel te spelen. Het toesturen van de game op schijfje hoeft alleen bij een educatief spel.

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...