Broadcast Magazine (21-03-08)
Prominenten uit de entertainmentindustrie stellen dat bedrijven de consument centraal moeten stellen om in te spelen op de veranderingen in de mediaconsumptie. Het veranderend mediaconsumptiegedrag brengt nieuwe ontwikkelingen, kansen en bedreigingen met zich mee.
Dat bleek uit een gesprek tussen Margriet Koedooder van De Vos & Partners Advocaten, Rein Aantjes van Indies Entertainment Group, Daniël Ropers van Bol.com, Aart Verbree van CAIW en branchevereniging NLkabel, Erwin Blom van The Crowds en Dan Ligtvoet van MTV Networks North. De discussie werd geleid door Jeroen te Nuijl van Broadcast Magazine en Frank Janssen van Entertainment Business. De deelnemers beantwoordden vragen over het veranderende mediaconsumptiegedrag, zoals de vraag of exploitanten van entertainment voldoende inspelen op de consumentenbehoefte.
Andere vragen waren: moet worden geïnvesteerd in creativiteit in plaats van in het beschermen van contentrechten? Moeten de intellectuele eigendomsrechten worden aangepast? Zijn nieuwe exploitatievarianten als video on demand, electronic rental en pay-tv kansloos? Blijft televisie het belangrijkste medium voor entertainment? Wil de consument dat de exploitant de content bepaalt? Wil de consument mobiele beeldschermen? Betaalt de adverteerder op den duur voor alle content? Zijn faciliterende marktpartijen als KPN en Tele2 de toekomstige broadcasters?
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten