dinsdag 1 april 2008

Boomerang is meer dan slagroom op de marketingmix-taart

prout (15-03-08)

Boomerang, de maker van gratis kaarten, is meer dan de slagroom op de taart van de marketingmix. Dat stelt Serge Brabander, algemeen directeur van Boomerang Media. Uit een eigen onderzoek kwam in 2007 naar voren dat Boomerang vergeleken met andere media het hoogste bereik heeft onder de doelgroep van 18 tot 34 jaar. `Ze gebruiken steeds meer media, maar zijn daar steeds moeilijker te vinden`, legt Brabander uit. `Maar op onze locaties komen ze wel allemaal, voor hun lol.`

Sindsdien presenteert de producent van freecards zich niet langer als `cherry on the cake`, maar als een volwassen medium waar je je communicatiestrategie op af kunt stemmen. Het vijftien jaar oude Boomerang boekt jaarlijks een omzet van zo`n 8 miljoen euro. Het bedrijf is vooral bekend van kaartenrekjes en toiletreclame, maar is ook actief in posterpanelen, tijdschriften en boeken en tentoonstellingen. Ook heeft Boomerang een online-shop.

In 2008 verhuist het bedrijf naar een nieuw pand - Boomerang Casa - in Amsterdam- Noord. Onlangs nam Boomerang bovendien de culturele uitgaanstijdschriften NL20, NL30, NL10 en NL70 over. `Met de NL-magazines willen we flink aan de slag, digitaal willen we enorm uitbreiden en we willen jonge creatieven op een nieuwe manier in contact brengen met hun potentiƫle opdrachtgevers`, aldus mede-eigenaar Olivier Wegloop

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...