Pagina's

maandag 31 maart 2008

Invloed van sponsored magazines wordt steeds groter

Media Week (11-03-08)

Naarmate er meer titels verschijnen en meer consumenten ze lezen wordt de invloed van sponsored magazines groter. In het Verenigd Koninkrijk is deze trend goed zichtbaar. Terwijl andere soorten tijdschriften het in 2007 moeilijk hadden, kwam er elke werkdag van het jaar een nieuw sponsored magazine uit. De Association of Publishing Agencies schat dat de totale markt voor sponsored magazines in 2011 een waarde van 1 miljard pond zal hebben. Dat is een stijging van 54% ten opzichte van 2008.

Dat neemt niet weg dat een aantal sponsored magazines problemen kennen. Een derde van de titels ontleent zijn inkomsten deels aan reclame van derden, terwijl die momenteel moeilijk te vinden zijn. Adverteerders denken namelijk dat sponsored magazines weinig gelezen worden omdat ze gratis zijn. Uit onderzoek van Millward Brown blijkt echter dat 82% van de consumenten tot 45 minuten besteedt aan deze bladen. 64% kijkt sponsored titels zelfs meer dan eens in. Bijna de helft zegt naar aanleiding van reclame in sponsored magazines een product eerder te kopen dan na het zien van andere reclame.

De Britse top 10 sponsored magazines: Skymag, SkySports, Sky Movies Magazine, Asda Magazine, Tesco magazine, National Trust Magazine, Sainsbury`s Fresh Ideas, Somerfield Magazine, Sky Kids en Debenhams Desire.

Geen opmerkingen: