Het Financieele Dagblad (12-03-08)
Bedrijven infiltreren steeds vaker in weblogs, sociale netwerken en mobiele telefoons om te adverteren bij hun moeilijk bereikbare doelgroepen. Via de traditionele kanalen bereiken marketeers hun doelgroepen steeds minder, daarom bedenken zij steeds nieuwe manieren om een goede naam te krijgen in sociale netwerken.
Het bedrijf Brandsters ontwikkelt crossmediale infiltratiestrategieën: men probeert belangrijke figuren binnen netwerken over te halen een boodschap over te brengen aan de andere gebruikers. Brandsters zegt zijn bedoelingen daarbij altijd duidelijk te maken. Marketeers proberen ook wel te infiltreren in sociale netwerken met valse personages of plaatsen reacties op fora, blogs en in sociale netwerken (Social Media Optimalization of Seeding).
Op vergelijkingssites worden door bedrijven regelmatig positieve beoordelingen over hun producten geplaatst. LaCommunidad verzorgt online mond-tot-mondreclame voor Heineken, KLM en Ford. Het bedrijf vraagt belangrijke bloggers om aandacht te besteden aan een product of campagne, in ruil voor een vergoeding. Met software voor conversational tracking traceert men waar op internet wordt gesproken over producten, merken of bedrijven. Dat levert nieuwe consumenteninzichten op.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Playmobil Back to the Future
Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...
-
Heineken heeft iets nieuws: speakerkratjes. Dat zijn luidsprekers in de vorm en kleur van een Heineken bier kratje. Je kunt deze kratjes / s...
-
Legaal kart rijden op de openbare weg? Vanaf nu is dit mogelijk met de nieuwe SMC FunKart. Dit is een kart met een europese typegoedkeuring ...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten