zaterdag 8 maart 2008

Populaire bannerformaten niet meest effectief

De formaten van banners die adverterend Nederland het meest gebruikt zijn niet de effectiefste. Dat blijkt uit onderzoek van Netdirect, onderdeel van OMG (Online Marketing Groep), naar het gebruik van diverse bannerformaten binnen haar sitepartner-netwerk.

Het onderzoek werd uitgevoerd over een steekproef van 40 miljoen bannerviews, verdeeld over 450 campagnes. Een gemiddelde campagne telt wel tot 16 verschillende bannerformaten.
Uit het onderzoek komt naar voren dat de meest gebruikte bannerformaten zijn: 468x60 px, 120x600 px en 728x90 px. De volgorde in clickratio's wijkt hier echter flink van af: 336x280 px (2,4 pct), 300x250 px (1,7 pct) en 250x250 px (0,34 pct). Van de vijf formaten waar het meest op geklikt wordt, komen er slechts twee ook voor in de top 5 van meest gebruikte formaten. Over de hele linie blijken bovendien banners in gif-formaat (0,4 pct clickratio) het beter te doen dan flashbanners (0,3 pct).

Bron en hele artikel: Adformatie

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...