dinsdag 11 maart 2008

Gps kan lokale electronic marketing sturen

Marketing News (15-02-08)

Gps is dé grote motor achter de groei van lokale elektronische marketingactiviteiten. Naarmate het aantal retailers en consumenten dat gps gebruikt stijgt, wint location-based marketing aan invloed. In het tweede kwartaal van 2007 waren Amerikaanse location-based services als navigatiediensten goed voor 51% van de in totaal voor 118 miljoen dollar gedownloade applicaties op mobieltjes. Dat blijkt uit cijfers van Nielsen Mobile. In heel 2007 stegen de verkopen van gps-apparatuur met 237% ten opzichte van een jaar eerder. Gps brak daarmee voor het eerst door de magische grens van 100 miljoen dollar.

Er zijn drie manieren waarop marketeers consumenten via gps-technologie kunnen bereiken. De consument die in de buurt van een restaurant of bar komt kan een sms`je krijgen met een speciale aanbieding. Deze toepassing heeft beperkte mogelijkheden, aangezien de consument niet voortdurend lastig gevallen wil worden met mobiele boodschappen.

Ten tweede kunnen marketeers en aanbieders van gps en mobiele telefonie samenwerken om lijsten te maken met locale bedrijven in de buurt van de consument. Als die een pizzarestaurant zoekt krijgt hij als eerste het deelnemende restaurant te zien. Een derde toepassing biedt de consument die een gps gebruikt om een bestemming als een vliegveld te bereiken, onderweg al informatie over zaken als vertrektijden en vertragingen.

Geen opmerkingen:

Playmobil Back to the Future

Het is niet gemakkelijk op je 17e. School is niet leuk, je ouders zijn vervelend en er is het gevaar dat je als verliezer wordt gezien. Het ...