Dagelijks zien we nieuwe websites met unieke toepassingen verschijnen. Wanneer meerdere mensen deze toepassingen gebruiken, stijgt vaak de waarde van de toepassing en het succes van de website. Het faciliteren van unieke toepassingen voor een specifieke doelgroep op een website wordt al snel in verband gebracht met een online community. Deel 1 van een serie over artikelen over ‘Hoe start ik een online community?’.
Om een duidelijk beeld te vormen van wat tegenwoordig onder een online community wordt verstaan, heb ik een onderzoek gedaan naar de succesfactoren van online communities. In een reeks artikelen zal ik dieper ingaan op het begrip online community, en zal ik proberen de kernwaarden van online communities te belichten volgens de huidige internettrends.
In dit eerste artikel geef ik een inleiding in online communities. Onder andere de definitie en de trends op het gebied van content waardoor het huidige Web 2.0 (3.0?) wordt gekenmerkt komen aan bod. In het tweede artikel ga ik in op de motivaties van mensen om online communities te gebruiken. Daarnaast worden de trends op het gebied van content in verband gebracht met de toename van het aantal platformen gericht op mass collaboration en de samenhang met online communities. In het laatste artikel komen de succesfactoren van online communities aan bod.
Bron en hele artikel: Frankwatching
Geen opmerkingen:
Een reactie posten